ضرورتی به ادغام آموزش پزشکی در وزارت علوم وجود ندارد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با طرح ادغام آموزش پزشکی زیر نظر وزارت علوم مخالفت کرد و گفت: در این شرایط خیلی ضرورتی به ادغام آموزش پزشکی در وزارت علوم وجود ندارد.

اسدالله عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، ضمن مخالفت با طرح ادغام آموزش پزشکی زیر نظر وزارت علوم گفت: وزارت علوم در ماموریت های خودش مانده است و هنوز بحث آموزش و پژوهش را خوب منسجم نکرده است؛ حالا با این شرایط دانشگاه های علوم پزشکی را از وزارت بهداشت مجزا بکنیم و با این طرح افکار عمومی را نگران کنیم.

وی با مقایسه شرایط فعلی کشور با دهه 60 و قبل از تفکیک آموزش پزشکی و غیر پزشکی، افزود: آیا نیاز جامعه قبلا اینگونه بوده است، آیا نیاز جامعه برای درمان، بیمارستان، بیمه، ساختار ها و شرح وظایف به همین شکل بوده است؟ آیا ما از نظر جمعیتی، اقلیمی، مسائل بهداشت و درمان و بیمه در شرایطی هستیم که بیاییم در این زمینه دست کاری کنیم و برخی از وظایف وزارت بهداشت را به وزارت علوم محول کنیم.

عضو کمیسیون اموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: طرح موضوعاتی مانند تفکیک یا ادغام و مثل اینها نیاز به کار مشورتی دقیقی دارد و کارشناسان باید به دور از مسائل حاشیه ای و واقع بینانه درباره آن نظر دهند.

عباسی بر لزوم پژوهش در خصوص هر گونه تغییر تاکید و تصریح کرد: در کمیسیون ها و مرکز پژوهش های مجلس تحقیقات دقیقی در این زمینه باید صورت بگیرد، بینیم کجای این ساختار مشکل دارد و موجب کندی کار می شود و راه برون رفت از این مشکلاتی که گاهی عارض می شود، چیست.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با بیان اینکه در شرایط فعلی طرح موضوعاتی مثل جداکردن دانشگاه های علوم پزشکی از وزارت بهداشت درست نیست و افزود: در این شرایط خیلی ضرورتی به ادغام آموزش پزشکی در وزارت علوم وجود ندارد و بیاییم به جای این کار آسیب شناسی و رفع مشکل کنیم.

عباسی به برخی اشکالات ساختار موجود اشاره کرد و افزود: اینکه جراح و متخصص همزمان با وظایف مهم ، ماموریت های اداری و مالی را در دانشگاه ها مدیریت کند، آیا امکان این کار وجود دارد یا خیر، اینها بحث هایی هست که نیاز به بررسی دقیقی دارد و در حال حاضر خیلی ضرورتی به طرح این موضوعات نیست.

کد خبر: 870798

وب گردی

وب گردی