رستمی: آن‌قدر خوار و ذلیل نیستم که پناهنده شوم/ قرار نیست هزار بار حرفی را تکرار کنم

قهرمان وزنه برداری المپیک ریو گفت: دوست دارم در این شرایط سخت، ایرانی‌های سرتاسر دنیا و مسئولان هر کمکی که در توانشان است را به مردم زلزله‌زده انجام بدهند.

به گزارش ایسکانیوز، کیانوش رستمی درخصوص فاجعه زلزله کرمانشاه در حاشیه تمرین تیم ملی وزنه‌برداری اظهار داشت: در ابتدا باید این فاجعه بزرگ را به ملت ایران تسلیت بگویم و دوست دارم در این شرایط سخت، ایرانی‌های سرتاسر دنیا و مسئولان هر کمکی که در توانشان است را به مردم زلزله زده انجام بدهند. قطعا فراهم کردن امکانات در این شرایط برای کسانی که عزیزانشان را از دست داده‌اند باعث خواهد شد آنها بتوانند این غم سنگین را تحمل کنند.

وی تصریح کرد: امیدوارم مردم دست به دست هم بدهند و کمک کنند تا اتفاق خوبی برای بازماندگان رقم بخورد و من نیز سعی کردم در فضای مجازی با اطلاع رسانی به کسانی که از رساندن کمک اطلاعی نداشتند قدمی در این زمینه بردارم.

قهرمان المپیک ریو در خصوص فروش مدال المپیک خود برای کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه عنوان کرد: دوست داشتم خودم نیز در این راه شریک مردم باشم و به همین خاطر تصمیم گرفتم مدال المپیک خود را به فروش برسانم و درآمد حاصل از فروش آن را به مردم زلزله‌رده کمک کنم.

رستمی در خصوص وضعیت صدور روادید خود گفت: من در این زمینه تنها نیستم و هنوز کل تیم ایران موفق به دریافت روادید نشده است. امیدوارم ویزای ملی‌پوشان صادر شود و تیم ایران بتواند در مسابقات جهانی شرکت و با اقتدار در جایگاه خوبی قرار بگیرد.من نیز آرزو دارم در مسابقات جهانی آمریکا پرچم کشورمان را به اهتزار در بیاورم و دلگرمی برای مردم کشورم باشم.

وی در خصوص رکوردهای تمرینی خود گفت: خدا را شکر بعد از یک آسیب دیدیگی شدید از ناحیه کمر حدود 2 ماه ونیم است که تمرینات خود را شروع کردم و در حال جنگ با مصدومیتم هستم. زمانی کمی برای تمرین داشتم و این در حالی است که اگر در وزنه‌برداری یک ماه تمرین نکنید معادل 10 سال دوری از تمرینات است . نزدیک 11 ماه و نیم از وزنه‌برداری کنار و از ورزش خداحافظی کرده بودم و علاقه‌ای نیز به بازگشت نداشتم اما خدا را شکر با اقدامات علی مرادی برگشتم و مجددا تمرینات خود را شروع کردم و نتیجه خوبی از لحاظ آماده‌سازی نیز گرفتم.

وی درباره غیبت چند کشور در رقابت‌های قهرمانی جهان اظهار داشت: برای من مهم نیست که آنها در مسابقات حضور نداشته باشند. البته از اینکه نیستند، ناراحتم، چون شاید برخی ورزشکاران دوپینگ نکرده باشند، اما کشورشان محروم شده باشد. رقیب من در مسابقات قهرمانی جهان فقط رکورد دنیاست و با آن می‌جنگم تا مدال بگیرم.

قهرمان المپیک 2016 ریو ادامه داد: من در یک سال اخیر با اتفاقات مختلفی مواجه شده‌ام، از جمله عدم تمرین، حاشیه‌های بعد از المپیک و این آخر هم حاشیه مربوط به سفر به آمریکا. همه اینها دخیل هستند، اما باز هم به عشق مردم و پرچم ایران دست از کار و تلاش نمی‌کشم و سعی می‌کنم با دل و جان کارم را انجام بدهم تا حداقل بتوانم مردم کشورم را یک روز خوشحال کنم.

رستمی عنوان کرد: خیلی دوست دارم وقتی که قهرمان می‌شویم، رکوردها نیز قهرمانانه باشد، اما به هر حال این راهی است که خدا جلوی ما گذاشته و باید در آن مسیر حرکت کنیم.

وی درخصوص حضور علی میری در دسته 85 کیلوگرم، یعنی همان دسته‌ای که او حضور دارد، گفت: امیدوارم میری با توجه به سن کمی که دارد، بتواند از تجربه بزرگان استفاده کند. من هم مثل او و خیلی از وزنه‌برداران ورزش می‌کنم و فقط یکی دو مدال بیشتر دارم. در اینجا باید به نکته‌ای اشاره کنم؛ من خودم نمی دانم باید در کدام سالن تمرین کنم، آن وقت چگونه می‌توانم به نفر دیگری کمک کنم؟ خیلی‌ها کمک می‌خواهند، اما نمی‌دانم چطور باید این اتفاق رخ بدهد. فدراسیون باید چهره‌های شاخص را جمع کند و از دانسته‌های آنها بهره ببرد، اما متاسفانه چنین چیزی در اولویت نیست. در دنیا سمینارهایی با حضور ورزشکاران بزرگ برگزار می‌شود و پول هنگفت هم می‌دهند. ما پولش را نخواستیم، حداقل این شرایط فراهم شود.

ملی‌پوش وزنه‌برداری کشورمان درباره وضعیت اردو تصریح کرد: لزومی ندارد که من در این باره چیزی بگویم، شما خودتان بهتر می‌توانید قضاوت کنید. غذا و مکمل بخش کوچکی از شرایط است، مهمترین بخش این است که به لحاظ روحی و روانی ارضا شویم و بی دغدغه باشیم و با آرامش تمرین کنیم. از بعد از المپیک تا امروز، بهتر می‌دانید که چه حرف‌هایی بیان و البته نادیده گرفته شد. من یکبار، دو بار، سه بار می‌توانم بگویم، قرار نیست هزار بار حرفی را تکرار کنم. وقتی قرار نیست شنیده نشود، چه کار باید انجام بدهیم؟

رستمی درباره شایعه پناهنده شدنش اظهار داشت: همه ما ایرانی هستیم، واقعاً چرا گفتند که می‌خواهم پناهنده شوم؟ من جان و زندگی‌ام را برای ایران می‌دهم و آنقدر خوار و ذلیل نیستم که پناهنده شوم. بعد از قهرمانی در المپیک پیشنهاداتی داشتم و اگر قرار بود قبول کنم، به راحتی اقامت هر کشوری را می‌گرفتم.

وی تاکید کرد: من از مردم کشورم انرژی می‌گیرم. درواقع ورزش برایم چندان جذابیت ندارد و این مردم هستند که به من جذابیت می‌دهند.

رستمی درخصوص صحبت‌های یکی از مقامات وزنه‌برداری آمریکا در خصوص شرایط او گفت: سوال من این است که چرا رفتم به سفارت؟ زمانی که به آنجا رفتم، گفتند که لزومی نداشته بیایم. آخر چرا باید پناهنده شوم؟ از شنیدن این موضوع فقط خندیدم. فدراسیون به من اعلام کرد که باید به سفارت آمریکا بروم، من هم رفتم، اما در آنجا گفتند حالا که آمده‌ام، یک بار دیگر انگشت‌نگاری می‌کنند تا دست خالی برنگردم.

وی درخصوص احتمال غیبتش و تاثیر آن روی رتبه‌بندی کشورها خاطرنشان کرد: یک وزنه‌برداری که در دنیا بهترین است و واضح است که طلا می‌گیرد، شاید اگر به مسابقات نرود، تیم‌ها نیز شرایط‌شان تغییر کند.

رستمی درپایان با رد ارتباط این موضوع با تقسیم‌ مدال‌ها در وزنه‌برداری دنیا گفت: اصلاً به این ماجرا اعتقاد ندارم که مدال‌ها در وزنه‌برداری تقسیم می‌شود.

602

کد خبر: 870839

وب گردی

وب گردی