علی‌حسینی: مسابقات جهانی و موفقیت در آن می‌تواند سکوی پرتابم برای المپیک ۲۰۲۰ توکیو باشد

قهرمان سنگین‌وزن وزنه‌برداری کشورمان گفت: تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتم و چند بار به رکوردهایی که خواستم رسیدم.

به گزارش ایسکانیوز، سعید علی‌حسینی در حاشیه تمرین تیم ملی وزنه‌برداری در خصوص شرایط خود اظهار داشت: سه هفته تمرینات پرفشار در اردوی بابلسر داشتیم و بعد از آن نیز رکوردگیری داشتیم. رکوردگیری مانند یک مسابقه رسمی است و بدن خسته می‌شود. بعد از رکوردگیری یکی، دو هفته سبک کار کردیم و رفته رفته مجددا در حال بالا آمدن هستیم . به همین خاطر در حال حاضر نمی‌توانم جواب رکوردگیری 220 کیلیویی آقای گرجستانی را بدهم( باخنده).

وی در خصوص اینکه رکورد 220 کیلویی تالاخادزه موجب نگرانی او و بهداد سلیمی نشده است، گفت: بهداد که 10 سال است در حال مسابقه دادن است و قطعا این حرکات روی او تاثیری ندارد. من نیز با وجود اینکه چند سالی نبودم اما باتجربه شدم و از این فیلم‌ها نمی‌ترسم. شرایط رکوردگیری با مسابقه خیلی فرق دارد و امیدوارم در روز مسابقه برای ما شرایط خوب باشد و حرکتی انجام بدهیم تا مردم خیلی خوشحال شوند.

ملی‌پوش دسته سنگین وزن تیم ملی وزنه‌برداری در پاسخ به این سوال که امکان زدن وزنه‌های 220 کیلیویی برای او و بهداد سلیمی در مسابقات جهانی وجود دارد، عنوان کرد: بهداد قبل از المپیک 220 کیلوگرم را در یک ضرب زده بود اما شرایط مسابقه مخصوصا در شروع حرکت فرق می‌کند. اگر شروع حرکت بالا باشد امکان رسیدن به وزنه 220 کیلویی وجود دارد. وقتی من 210 کیلو و بهداد 220 را در تمرینات زدیم اگر شروع حرکتمان بالا باشد امکان رسیدن به وزنه 220 کیلویی را نیز داریم. البته شروع حرکت به بحث تاکتیکی مربیان در پشت صحنه نیز ارتباط دارد. اگر شروع حرکت اول بالا باشد به وزنه‌های سنگین‌تر نیز می‌رسد اما اگر پایین باشد امکانش کمتر است.

وی تاکید کرد: در گذشته حاج حسین رضازاده با 200 کیلو شروع می‌کرد و به 215 نیز می‌رسید. این یک نوع تاکتیکی است اما ما نیز می‌توانیم به آن رکوردها برسیم. من در رکوردگیری با 205 شروع کردم و بعد درخواست 210 را انجام دادم که به زمین افتاد و قطعا اگر این اتفاق نیفتاده بود برای 215 نیز می‌آمدم. در نهایت همه چیز به شرایط مسابقه بستگی دارد و از حالا نمی‌توان چیزی گفت.

علی‌حسینی در پاسخ به این سوال که حضور دو نماینده از ما در سنگین وزن می‌تواند تالاخادزه را در محاسبات به اشتباه بیاندازد و در نهایت موجب قهرمانی یک از نفرات ما شود، گفت: به این موضوع اعتقاد ندارم و قطعا ورزشکار گرجستانی با کیفیت‌تر از این حرف‌ها است که گول بخورد. این تفکر که ما دو نفر هستیم و او یک نفر است را نیز فکر نمی‌کنم تاثیری در عملکرد و رکورد تالاخادزه داشته باشد. وزنه‌برداری مانند دو و میدانی نیست که یک نفر دیگر ورزشکاران را خسته کند و در نهایت نفر دیگر قهرمان شود.

وی در خصوص اینکه 8 سال دوری از میادین چقدر در انگیزه‌های او برای موفقیت تاثیر خواهد داشت، عنوان کرد: درست است که انگیزه دارم اما باید با توجه به شرایط بدنی و دوری از میادین منطقی نیز پیش بروم. اگر در رکوردگیری نیز خوب عمل کردم به خاطر این بود که استعداد خوبی دارم( باخنده).

ملی‌پوش سنگین وزن تیم ملی وزنه‌برداری تصریح کرد: تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتم و چند بار به رکوردهایی که خواستم رسیدم. هیچ استرسی برای وزنه زدن ندارم و با تمام تلاشم در مسابقه حاضر خواهم شد و هیچ استرسی برای مسابقات جهانی ندارم.

سعید علی‌حسینی در پایان گفت: مسابقات جهانی و موفقیت در این رقابت‌ها می‌تواند سکوی پرتاب من برای المپیک 2020 توکیو باشد تا در المپیک هم بتوانم خوشرنگ‌ترین مدال را برای کشورم کسب کنم.

602

کد خبر: 870866

وب گردی

وب گردی