میرکیانی برای نوقلمان سخنرانی می‌کند

برنامه گفت وگو و سخنرانی نویسندگان مختلف با کودکان و نوجوانان از جمله برنامه‌های منطقه ۱۸ تهران درهفته کتاب است که یکی از آن‌ها دیدار و گفت وگو با محمد میرکیانی است.

به گزارش ایسکانیوز از فرهنگسرای خاتم، جمعی از شاعران و نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان به مناسبت هفته کتاب در قالب نشست‌های دیدار و گفتگو، در پاتوق‌های «نقش قلم» با مخاطبان خود سخن خواهند گفت.

محمد میرکیانی، اسدلله شعبانی، نسرین صمصامی، مژگان شیخی و افسانه شعبان‌نژاد شاعران و نویسندگانی هستند که در قالب این برنامه در کتابخانه‌های منطقه ۱۸ تهران حضور پیدا کرده و در باره خود و آثاری که خلق کرده اند برای کودکان و نوجوانان سخن می گویند و به پرسش‌های مخاطبین پاسخ می دهند.

نشست صمیمی افسانه شعبان نژاد و دختران دانش آموز روز سه شنبه ۲۳ آبان ماه ساعت ۱۰ در کتابخانه بوستان نرگس برگزار می شود. از این شاعر و نویسنده تاکنون بیش از۴۰۰ عنوان کتاب در حوزه شعر، داستان، ترجمه و بازنویسی برای کودکان و نوجوانان منتشر شده‌است.

کتابخانه ۱۵ خرداد در روز سه شنبه ۲۳ آبان ساعت ۱۰میزبان اسدالله شعبانی شاعر کتاب‌های درسی و جمعی از کودکان و نوجوانان است.

کتابخانه شهدای محله بهداشت برنامه نقش قلم را با حضور نسرین صمصامی فردا چهارشنبه ۲۴ آبان ماه ساعت ۱۰ در مدرسه غیر انتفاعی صناعی برگزار می کند. اشعار «نشانه‌های خدا» در فارسی پایه دوم، «چهار فصل» در فارسی بخوانیم پایه سوم، از آثار وی است. وی همچنین خلق دو کتاب به نام‌های «پرنده‌ها» و «وسایل نقلیه» است.

روز پنجشنبه ۲۵ آبان برنامه نقش قلم ساعت ۱۰ با میزبانی کتابخانه محمود حکیمی و حضور مژگان شیخی و کودکان پیش دبستانی برگزار می شود. شیخی در این برنامه به نقد و بررسی داستان‌های نوشته شده از سوی اعضاء کانون ادبی کتابخانه حکیمی می پردازد. بازنویسی داستان‌های کهن از فعالیت‌های جدی مژگان شیخی است و این روزها با نگارش ۸۸ قصه در حوزه ادبیات کهن ویژه کودکان قصد دارد آثاری مثل طوطی‌نامه، سندبادنامه و ... که در زمره ادبیات کلاسیک محسوب می‌شوند و کمتر به آن‌ها توجه شده، ویژه کودکان بازنویسی و بازآفرینی کند.

کتابخانه فجر نیز ویژه برنامه نقش قلم را روز پنجشنبه ۲۵ آبان ساعت ۹ با حضور محمد میرکیانی چهره شاخص ادبیات کودک و نوجوان برگزار می کند. میرکیانی در این برنامه برای اعضای کانون ادبی در باره رازهای داستان نویسی، داستانک نویسی و سبک‌های داستان نویسی سخن می گوید. نقد و بررسی کتاب تن تن و سند باد از آثار استاد میرکیانی که کتاب تقریظی مقام معظم رهبری می باشد از دیگر بخش‌های این برنامه است.

میرکیانی برنده کتاب سال نوجوان در سال ۱۳۶۵ و جشنواره‌های دیگر داخلی مانند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و از نویسندگان برگزیده ۲۰ سال ادبیات کودکان توسط انجمن نویسندگان کودک و نوجوان است.

کتابخانه قائم (عج) همچنین ویژه برنامه نقش قلم را با حضور مجید قیصری نویسنده حوزه ادبیات دفاع مقدس و مذهبی روز پنجشنبه ۲۵ آبان از ساعت ۱۵ با حضور اعضای کانون ادبی و سایرعلاقمندان برگزار می کند.

502

کد خبر: 870881

وب گردی

وب گردی