بازدید هیات تجاری  اتحادیه اروپا از کارخانه مارگارین

هیاتی از مقامات اروپایی و فعالان اقتصادی در روزهای اخیر در تهران حضور یافتند تا با بررسی ظرفیت‌های موجود به افزایش همکاری‌های تجاری به ویژه در بخش محصولات کشاورزی، اهتمام ورزند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ روابط ایران و اروپا از سابقه طولانی برخوردار است. قبل از انقلاب اسلامی، همکاری های گسترده سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بین طرفین حاکم بوده است، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران روابط ایران و اتحادیه اروپا عمدتا بر موضوعات اقتصادی و تجاری استوار شد ولی آنچه که عامل استمرار ارتباط ایران و اتحادیه اروپا محسوب می­ شود پیشینه تاریخی و مزیت­ های فراوان موجود برای هر دو طرف در ایجاد ارتباط می باشد. به همین منظور هیاتی از مقامات اروپایی و فعالان اقتصادی در روزهای اخیر در تهران حضور یافتند تا با بررسی ظرفیت‌های موجود به افزایش همکاری‌های تجاری به ویژه در بخش محصولات کشاورزی، اهتمام ورزند.


ایران با داشتن رشد تولید ناخالص داخلی مثبت در سالهای اخیر و جمعیتی بیش از 80 میلیون نفر بازار مناسبی جهت تولید، فروش و ارائه خدمات و همچنین بازار مناسب واردات و صادرات برای دیگر کشورها خصوصا در صنعت غذا با اتحادیه اروپا می باشد. افزایش جمعیت و تغییرات شیوه زندگی موجب افزایش مصرف روغن خوراکی شده است. به این معنی که در این بازار رو به رشد، فرصت های مناسبی برای ایجاد ارزش افزوده برای ذینفعان محتلف مرتبط با این کسب و کار در حال شکل گیری است. با نگاهی به آمارهای مورد اشاره در می یابیم که ایران فرصت مناسبی جهت ارائه خدمات متقابل درخصوص دانش فنی، تجهیزات مربوط به روغن های خوراکی و دانه های روغنی برای شرکت های خارجی و تولید کنندگان داخلی است.


برهمین اساس هیات تجاری اتحادیه اروپا در برنامه سفر خود از قدیمی ترین و یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده روغن های خوراکی در ایران بازدید کرد.


پس از این بازدید برینتون عضو هیات تجاری اتحادیه اروپا تصریح کرد: آنچه امروز دیدم نشانگر آن است که بعضی از ظرفیت های ایران از استانداردهای اروپا نیز بالاتر است پس برای بحث صادرات باید به دنبال کشف ویژگی های محصولات ایرانی باشیم و این نکته مثبتی است.


بیرالوند مدیرعامل بزرگترین کارخانه ملی تولید روغن ایران و صادرکننده برتر سال 1396 در معرفی این واحد تولیدی گفت: ما به عنوان دومین تولید کننده روغن نباتی در ایران در چند سال اخیر و با توجه به بازگشت مجدد به خانواده گروه توسعه صنایع بهشهر، توانسته ایم ضمن افزایش اشتغال در کشور و افزایش سهم بازار داخلی با تولید محصول با کیفیت و متنوع، به جایگاه مناسب در کشور و همچنین جایگاه برتر صادراتی برسیم و امیدواریم با حمایت بیشتر دولت و ایجاد تسهیلات بانکی،‌ مالی و گمرکی و همچنین ارائه مشوق های تولید و صادرات، بتوانیم در این مسیر گام های بلندتری برداریم.

این صادر کننده برتر ادامه داد: ما در حال حاضر به کشورهای همسایه، منطقه خلیج فارس و روسیه و برخی کشورهای دیگر صادرات داریم اما به دنبال تجارت خصوصا در روغن های تخصصی و دانش بنیان با اتحادیه اروپا هم هستیم.


بیرالوند ضمن اشاره به هدف از همکاری با هیات تجاری اتحادیه اروپا حاضر در ایران بیان کرد: یکی از موضوعات مورد نظر برای همکاری با این هیات تجاری مشارکت های تحقیقاتی است چرا که تبادل دانش و توسعه همکاری های تحقیقاتی با کشورهای اروپایی در زمینه صنعت غذا می تواند فرصت های مناسب در جهت افزایش کیفیت،‌ تنوع و ایمنی غذایی در آینده برای دو طرف ایجاد نماید.


او ادامه داد: همچنین اروپایی ها در بحث انتقال تکنولوژی می توانند به ما کمک کنند چرا که کارخانه ما با توجه به پیشرفت در بحث روغن های فرموله شده و تخصصی می تواند قدم های بلندتری برای صادرات به اروپا بردارد.

همچنین برینتون اذعان داشت : تحریم هایی که به ایران تحمیل گشته یادآور شرایط اقتصادی دهه ۷۰ اروپا است که نتیجه آن منجر به رشد و توسعه اروپا شد، همچنین او حمایت اروپا از برقراری ارتباط دو‌جانبه با ایران را مهم ترین هدف حضور این هیات در ایران دانست.

401

کد خبر: 870912

وب گردی

وب گردی