تعداد مصدومان به 7460 نفر رسید/هیچ مصدومی در بیمارستان ها فوت نکرده است

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: طبق آخرین اطلاعات از مصدومان بستری در بیمارستان ها و مراکز درمانی، هیچ گونه مرگ و میری در بیمارستان ها وجود نداشته است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر قاسم جان بابایی، درخصوص آمار جدید مصدومین زلزله یکشنبه شب در استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر تعداد مصدومین حادثه به ٧٤٦٠ نفر رسیده است که با همت و تلاش کادر درمان حدود ٦٠٠٠ نفر به صورت سرپایی درمان شده اند.

وی افزود: اکثر مصدومانی که بستری شده اند، نیاز به خدمات جراحی داشتند که بخش عمده آن در بیمارستان طالقانی کرمانشاه انجام شد، در این بیمارستان تاکنون ٣٠٠ عمل جراحی به مصدومان ارائه شده است.

وی گفت: با توجه به حجم بالای بیماران و با کمک نیروی هوایی سپاه و در چند سورتی پرواز، بیماران را برای دریافت خدمات تخصصی تر به بیمارستان های دیگر منتقل کردیم و تقریبا ٢٥٠ بیمار به استان های تهران، البرز و همدان منتقل شدند و طبق آخرین اطلاعات هیچ گونه مرگ و میری در بیمارستان ها وجود نداشته است.

به گفته دکتر جان بابایی، شکستگی ستون فقرات، دست، پا و جمجمه عمده جراحی ها را تشکیل می دهند.

معاون درمان وزارت بهداشت اظهارداشت: دارو، تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی به منطقه زلزله زده ارسال شده است. بیش از ٣٠٠ نفر کادر پزشکی اعم از تکنسین، پزشک متخصص، جراح و پرستار به محل وقوع زلزله اعزام شده‌اند و ارائه خدمات درمانی در مراکز درمانی و بیمارستان های صحرایی دایر شده در منطقه با جدیت تمام ادامه دارد.

دکتر جان بابایی تاکید کرد: با توجه به شرایط روحی و روانی و شوک بزرگی که به هموطنان کرد زبان کشورمان وارد شده است، لازم دیدیم که تیم روانشناسی بالینی را به محل حادثه اعزام کنیم، تا تسلای دل آنها شود، چراکه بنابر مشاهدات و بازدیدهای شب گذشته مان از مصدومان منتقل شده به بیمارستان های تهران، حضور تیم مجرب روانشناختی برایمان مسجل شد.

وی گفت: با معاونت اجتماعی وزارت بهداشت هماهنگ کرده ایم که با کمک خیرین شرایطی فراهم شود تا پکیج لباس و پوشش مناسب برای مصدومان بستری در بیمارستان فراهم شود و درضمن روند بازگشت آنها نیز با سهولت انجام شود و خوشبختانه حضور خیرین باعث امیدواری است تا حمایت های اجتماعی و مالی مناسب برای مصدومین تامین شود.

701

کد خبر: 870942

وب گردی

وب گردی