بیش از ۱۵۰۰ واحد خون در استان فارس برای زلزله‌زدگان اهدا شد

مدیرکل سازمان انتقال خون استان فارس گفت: در ۲۴ ساعت گذشته اهداکنندگان خون برای زلزله‌زدگان در فارس به بیش از ۱۵۰۰ نفر رسیده است.

به گزارش ایسکانیوز،محمدحسین کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم ، با بیان اینکه مراکز انتقال خون سراسر استان فارس همانند دیگر مراکز کشور آماده خدمت‌رسانی به مناطق زلزله‌زده برای خون و فرآورده‌های خونی هستند اظهارداشت: با توجه به ذخایر مطلوب و فرآورده‌های خونی در استان، اطمینان داریم که بخشی از فرآورده‌های خونی مورد نیاز مردم در مناطق آسیب‌دیده و مجروحان این مناطق تامین می‌شود در حالی که این روند تا روز یکشنبه هفته آینده اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه روز گذشته بیشترین اهداکنندگان خون در شهرستان شیراز با اهدا 1200 واحد خون صورت گرفت و مابقی از دیگر شهرستان‌های استان تامین شد افزود: به دلیل حجم تعداد مراجعه‌کنندگان 350 نفر نام‌نویسی صورت گرفته تا در اولین فرصت بتوانند با تماس به آنها به مراکز اهدا خون مراجعه کنند.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان فارس با اعلام اینکه در 24 ساعات گذشته اهداکنندگان خون برای زلزله‌زدگان در فارس به بیش از 1500 نفر رسیده است گفت: هم اینک بیشترین نیاز به ترتیب اولویت گروه‌های خونی oمنفی، aمثبت، bمنفی و همچنین ab منفی گزارش شده است.

کریمی با تشریح اینکه نیاز روزانه فرآورده‌های خونی استان بیش از 500 واحد است گفت: همواره این تاکید وجود دارد افراد دارای گروه‌های خونی منفی به ویژه –O برای اهدای خون در جهت کمک به مردم آستین‌ها را بالا بزنند.

کریمی با تاکید براینکه تمامی فراورده‌های خونی استان از طریق اهداکنندگان تامین می‌شود افزود: استان فارس بعد از تهران بیشترین آمار اهدا خون را دارد و اهدای خون با تقسیم‌بندی پلاکت، گلبول قرمز، پلاسما و اهدای سلول‌های بنیادی در استان فارس انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه پلاسما مایع غنی و پر از پروتئین است که با اهدای آن جان بیمارانی نجات پیدا می‌کند گفت: هدف این است که پلاسمای مورد نیاز برای هم استانی‌ها استفاده شود که نیاز داریم اهداکنندگان همانند اهدای خون برای اهدای پلاسما نیز به مراکز مراجعه کنند.

902

کد خبر: 870945

وب گردی

وب گردی