تاکید رئیس کمیته برگزاری بازیهای اندونزی مبنی بر حضور 40 رشته ورزشی

وزیر ورزش اندونزی اوایل ماه گذشته در نامه ای به شورای المپیک آسیا خواستار اضافه شدن 11 ماده ورزشی به بازی های آسیایی 2018 شد.

به گزارش ایسکانیوز، اریک توهیر مسئول کمیته برگزاری بازیهای آسیایی 2018 اعلام کرد این بازی ها قرار است با 40 رشته برگزار شود و تعداد رشته ها به هیچ عنوان نمی تواند تغییری داشته باشد.
وی در گفت وگویی اظهار داشت: 40 رشته با 462 ماده در بازی های آسیایی حضور خواهند داشت.
پیش از این امام نوهراوی وزیر ورزش و جوانان اندونزی اعلام کرده بود ای کشوری فرصتی خواهد داشت تا در خصوص رویدادهایی که قرار است برگزار شود بازنگری کند.
اوایل ماه اکتبر وزیر ورزش اندونزی نامه ای را به شیخ احمد الفهد الصباح رئیس شورای المپیک نوشت مبنی بر اینکه 11 ماده در 3 رشته تیراندازی با کمان، صخره نوردی و تکواندو به بازی های آسیایی اضافه شود.
در تیراندازی با کمان، اندونزی خواستار اضافه شدن کامپوند انفرادی مردان، کامپوند انفرادی زنان و میکس شد. همچنین کشور میزبان بازیها درخواست اضافه شدن 4 ماده را در صخره نوردی و 4 ماده در اوزان 54 و 63 کیلوگرم مردان و 46 و 53 کیلوگرم زنان را داشت.
فدراسیون تیراندازی با کمان ایران نیز از مسئولان جهانی و آسیایی خواستار حضور کامپوند در بازیهای آسیایی شده است اما در خصوص اضافه شدن این ماده به کمیته ملی المپیک هنوز نامه ای ارسال نشده است.
در بازی های آسیایی اینچئون اسماعیل عبادی در این ماده موفق به کسب مدال طلا شد اما با توجه به المپیکی نبودن این ماده، مسئولان جهانی تصمیم به حذف آن از بازی های آسیایی گرفتند.

602

کد خبر: 870958

وب گردی

وب گردی