لایحه تغییر اساسنامه توانیر در نشست صبح کمیسیون انرژی رد شد

نایب رئیس دوم کمیسیون انرژی گفت: لایحه تغییر اساسنامه توانیر بعد از بررسی با اکثریت آرا در نشست امروز صبح این کمیسیون رد شد.

به گزارش ایسکانیوز، علی ادیانی نایب رئیس دوم کمیسیون انرژی در تشریح جلسه نوبت صبح کمیسیون متبوع خود اظهار کرد: امروز عملکرد وزارت نیرو با حضور فلاحتیان معاون برق و انرژی و همکاران وی در این وزارتخانه مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه برخی تکالیف حوزه برق و انرژی مندرج در برنامه ششم توسعه تاکنون بررسی شد، تصریح کرد:‌ تأکید نمایندگان بر این بود که یکی از شاخص‌های ارزیابی وزارت نیرو میزان تحقق مسئولیت‌ها، وظایف و تکالیف این وزارتخانه در برنامه ششم است.

نایب رئیس دوم کمیسیون انرژی بیان کرد: دولت هممچنین لایحه‌ای را مبنی بر اساسنامه توانیر ارائه کرده بود که بعد از بررسی با رأی جامع نمایندگان رد شد زیرا براساس این لایحه دیگر شرکت‌ها هم می‌توانند به یاری دولت تقاضای تغییر اساسنامه را بدهند.

ادیانی خاطرنشان کرد: طبق قانون اساسی دولت در صورت اجازه مجلس می‌تواند اساسنامه برخی شرکت‌ها را بنویسد اما کمیسیون انرژی به دلیل مغایرت این تقاضا با اصل 85 قانون اساسی مخالفت اجمالی خود را اعلام کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر: 871014

وب گردی

وب گردی