همه مصدومان زلزله ، واکسن دیفتری و کزاز دریافت می کنند

معاون مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه تلاش شده تا تمامی مصدومان زلزله واکسن دیفتری کزاز را دریافت کنند، گفت: در شرایط گزیدگی توسط حیوانات و خزندگان نیز سرم های ضدمار گزیدگی و هاری به میزان کافی در دانشگاه های علوم پزشکی استان ها وجود دارد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محمود نبوی درخصوص تمهیدات بهداشتی برای زلزله زدگان غرب کشور، گفت: از لحظه رسیدن خبر زلزله در استان های غربی کشور، هماهنگی ها درخصوص ارایه خدمات بهداشتی و کنترل بیماری آغاز شد و طی هماهنگی هایی که با دانشگاه های علوم پزشکی کرمانشاه و استان های همجوار صورت گرفت، تلاش شده تا تمامی مصدومان زلزله واکسن دیفتری و کزاز را دریافت کنند و خوشبختانه این واکسن به میزان کافی وجود دارد که درصورت کمبود از مرکز و استان های دیگر تامین خواهد شد، تا تمامی مجروحانی که به بیمارستان ها منتقل می شوند، این واکسن را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه ذخیره آنتی بیوتیکی کشور برای مقابله با عفونت بیمارستانی کافی است، خاطرنشان کرد: در مواقع وقوع زلزله به علت بی خانمان شدن مردم و در دسترس نبودن آب و غذا، امکان ابتلا به بیماری های إسهالی و بیماری های تنفسی حاد افزایش پیدا می کند.

دکتر نبوی ادامه داد: در ابتدا شبکه آبرسانی مناطق حادثه دیده قطع شده بود که درحال حاضر ترمیم شده و قصرشیرین و سرپل ذهاب آب دارند، در روستاها که تخریب بیشتری صورت گرفته، مقادیر قابل توجهی آب بطری فرستاده شده و تانکری تعبیه شده که آب را در اختیار مردم باشد.

وی گفت: در این شرایط خطر گزیدگی توسط حیوانات و خزندگان بیشتر است، لذا سرم های ضدمار گزیدگی و هاری به میزان کافی در دانشگاه های استان ها وجود دارد و ما نیز آنها را پشتیبانی خواهیم کرد.

دکتر نبوی گفت: خوشبختانه فصل ابتلا به بیماری وبا گذشته، اما احتمال إسهال و مسمومیت غذایی کماکان وجود دارد، بنابراین تهمیدات بهداشتی و درمانی در این خصوص اندیشیده شده است.

وی تصریح کرد: برخی از خانه های بهداشت آسیب دیده است و لذا کمبودهای دارویی و واکسن و سرم توسط ماشین های سردخانه دار جبران می شود.

701

کد خبر: 871036

وب گردی

وب گردی