کتاب و کتابخوانی، نقطه اشتراک ادیان الهی است

حجت‌الاسلام صادقی امام‌جمعه گناباد در یادداشتی به مناسبت بزرگداشت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار از کتاب به‌عنوان یکی از نقاط اشتراک ادیان و پیامبران الهی یادکرد.

به گزارش ایسکانیوز از اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، حجت‌الاسلام صادقی امام‌جمعه گناباد در یادداشتی به مناسبت هفته کتاب، از کتاب و کتاب‌خوانی به‌عنوان یکی از نقاط اشتراک همه ادیان و پیامبران الهی یادکرد.
متن یادداشت بدین شرح است: «در اهمیت کتاب و کتابخوانی همین بس که اولاً در اولین سوره و اولین آیات قرآن کریم از خواندن نوشتن و کار با قلم تجلیل به‌عمل‌آمده است. ثانیاً همه پیامبران بزرگ و اولوالعزم دارای کتاب آسمانی «وحی الهی» بوده‌اند و ثالثاً امام جعفر صادق (ع) به یکی از یارانشان فرمودند: «اُکْتُبْ وَ بُثَّ عِلْمَکَ فِی إِخْوَانِکَ فَإِنْ مِتَّ فَأَوْرِثْ کُتُبَکَ‌ بَنِیکَ فَإِنَّهُ یَأْتِی عَلَی اَلنَّاسِ‌ زَمَانُ هَرْجٍ لاَ یَأْنَسُونَ فِیهِ إِلاَّ بِکُتُبِهِمْ ‌...» (دانستنی‌های خود را مکتوب کن و در میان مردم منتشر نما چون زمانی بر مردم خواهد آمد که انس و ارتباط نداشته باشند مگر با کتاب‌هایشان ...) علما و دانشمندان و مجتهدین به‌قدری به مطالعه علاقه‌مند بودند که اگر از اول شب تا صبح مطالعه می‌کردند و ناگهان صدای اذان به گوششان می‌رسید گذشت زمان را احساس نمی‌کردند.

کتاب‌های تألیفی این‌جانب نیز عبارت‌اند از: ۱-قطره‌ای از دریا ۲-تصوف باورها و رفتارها ۳-شکوه جمعه
از آخرین کتاب‌های مطالعه شده و توصیه به مطالعه آن کتاب «سلوک با همسر»، «آشنایی با مسلمانان شوروی» و «مجله فرهنگ» است.

ما در نماز جمعه هر هفته یک کتاب خوب را معرفی نموده و کتاب‌ها را برای علاقه‌مندان در نمایشگاهی کوچک برای خرید در دسترس قرار می‌دهیم.

دفتر امام‌جمعه ۹۰ درصد هدایایش کتاب و لوازم‌التحریر است و اگر هدیه دیگری هم در برخی اوقات داده می‌شود همراه با کتاب است تا شاید به سهم خودمان در ترویج کتاب و کتابخوانی سهیم باشیم
کتابخوانی نشانه فرهنگ بالا و جامعه توسعه‌یافته و متمدن است و همه باید تشویق به خواندن کتاب نمایند.»

502

کد خبر: 871043

وب گردی

وب گردی