تغییرات اقلیمی،میراث طبیعی جهان را تخریب می‌کند

اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN) اعلام کرد: تعداد مناطق میراث طبیعی جهان که به دلیل گرمای جهانی در معرض خطر تخریب قرار دارند ظرف سه سال دو برابر شده است.

به گزارش ایسکانیوز، از "پارک ملی اورگلیدز" در آمریکا گرفته تا "دیواره بزرگ مرجانی" در استرالیا، تغییرات اقلیمی در حال تخریب بسیاری از این شگفتی‌های طبیعی در جهان است.

طبق اعلام اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت تعداد میراث‌های طبیعی جهان که خسارت دیده‌اند و بر اثر گرمای جهانی در معرض خطر قرار دارند در مدت سه سال گذشته دو برابر شده و به ۶۲ مورد رسیده است.

صخره‌های مرجانی بر اثر افزایش دمای اقیانوسی به شدت آسیب دیده‌اند. گرمای جهانی همچنین موجب شده یخچال‌های کوهستانی به سرعت آب شوند. از دیگر اکوسیستم‌های آسیب دیده تالاب‌ها هستند که با گرم شدن اقیانوس‌ها سطح آب دریاها بالاتر آمده و آب شور به تالاب‌ها نفوذ کرده است.

همچنین افزایش تعداد آتش سوزی‌های جنگلی موجب تخریب مناظر طبیعی در منطقه کیپ تاون در آفریقای جنوبی شده است.
اینگر آندرسن، مدیرکل اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت در این باره گفت: حفاظت از میراث‌های طبیعی جهان مسئولیت بین‌المللی دولت‌هاست که قرارداد پاریس را امضا کرده‌اند. این گزارش حاوی این پیام است که تغییرات اقلیمی به سرعت در حال فعالیت است و تاکید بر نیاز فوری برای تحقق اهداف ذکر شده در این توافق دارد.

705

کد خبر: 871096

وب گردی

وب گردی