بوستان 7 هکتاری تبسم در مرکز تهران به زودی افتتاح می شود

شهردار منطقه 11 تهران گفت: بوستان 7 هکتاری تبسم که در زمین های متروکه انبار نفت قدیم تهران با امکانات گردشگری، تفریحی، ورزشی، فضای سبز و آموزشی ساخته شده است؛ به زودی افتتاح خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز نصراله آبادیان با بیان این که بوستان تبسم در محدوده کم برخوردار شهر تهران و در مجاورت مناطق 16و17 با تراکم جمعیتی بالا قراردارد؛ گفت: زمین این بوستان با توجه به متروکه بودن محل به لحاظ آسیب های اجتماعی جزء نقاط بی دفاع شهری محسوب می شده؛ لذا پروژه مذکور با اولویت افزایش سرانه های ورزشی، فرهنگی و فضای سبز طراحی شد تا محلی برای حضور خانواده ها، تفریح کودکان، ورزش و آموزش فراهم شود.

به گفته آبادیان مساحت کل بوستان 70000متر مربع است و با ساخت این بوستان مساحت فضای سبز منطقه از 1450327 به 1520327 متر مربع تغییر پیدا کرده که ارتقای سرانه فضای سبز را در پی داشته است.

وی در خصوص تجهیزات و امکانات در نظر گرفته شده برای بوستان تبسم افزود: این بوستان دارای پارک ترافیک، پارکینگ، فضای سبز به مساحت 37393متر مربع ، فضای معابر به مساحت 14700متر مربع ، زمین بازی نوجوانان،زمین بازی کودکان، کمربند دوچرخه سواری به طول 805متر طول ، لوازم بدنسازی معمولی و ویژه معلولین ، زمین فوتبال، ایستگاه مترو، مجموعه تفریحی،زمین بسکتبال، زمین اسکیت و مسیر پیاده روی، مجسمه و 58پایه برج نوری است.

وی همچنین گفت : تمامی امکانات و مسیرهای این بوستان برای استفاده معلولین طراحی شده است تا بتوانند به راحتی و بدون کمک از فضای بوستان تبسم استفاده کنند.

بوستان تبسم دربزرگراه نواب – میدان 9 دی - خیابان شیخ محمدی نرسیده به پل جوادیه قرار دارد عملیات اجرایی ساخت آن آخرین روزهای خود را می گذراند و به زودی افتتاح خواهد شد.

700

کد خبر: 871262

وب گردی

وب گردی