تغییر مرز خروجی به عراق باعث افزایش ۸۰۰ کیلومتری مسیر زائران کاشانی شد

رئیس اداره حج و زیارت کاشان گفت: تغییر مرز عبوری از مهران به شلمچه باعث افزایش ۸۰۰ کیلومتری مسیر زائران کاشانی شد از این رو افراد زیادی در استان‌های مجاور اقدام به ثبت نام نمودند.

به گزارش ایسکانیوز، عباس نیکونیا در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: مشکل اربعین امسال تغییر مرز خروجی از مهران به شلمچه بود که به دلیل استانی شدن، مردم کاشان نیز باید از مرز شلمچه عبور می‌کردند که باعث افزایش 800 کیلومتری مسیر شد از این رو افراد زیادی در استان‌های مجاور اقدام به ثبت نام نمودند.

رئیس اداره حج و زیارت کاشان ضمن اشاره به این که اداره حج و زیارت کاشان مستقل از استان اصفهان است و شهرستان های آران و بیدگل و بادرود زیر نظر ما هستند گفت: تعداد افرادی که از طریق سامانه سماء ثبت نام و از کاشان اعزام شدند 3896 نفر بوده در حالی که زائران اربعین حدود 20 هزار نفر بوده‌اند.

نیکونیا بیان کرد: از طرف اداره حج و زیارت کاشان اقلامی به موکب شهدای منا در مهران اهدا شد از جمله قالی ، قالیچه نماز ، تشک خواب، عرقیات گیاهی و مقداری پول نقد دفاتر زیارتی اهدا کردند که ارزش ریالی کل یک میلیارد و 743 میلیون ریال می‌باشد.

وی ضمن اشاره به این که در اربعین امسال آمار جرحی و فوتی نبوده اذعان داشت: هزینه دریافت شده توسط اداره حج و زیارت حدود 200 هزار تومان بوده که شامل هزینه روادید و بیمه ، خدمات درمانی هلال احمر و حق‌الزحمه کارگزار بوده است.

نیکونیا ابرازکرد: ظرفیت حج امسال 423 نفر در 4 کاروان بود که به دلیل درخواست زیاد و با پیگیری 3 کاروان دیگر اضافه شد که کل افراد اعزامی اعم از زائر و مدیر و روحانی و خدمه 833 نفر بودند در حال که در سال 94 ، 514 نفر در 4 کاروان به حج تمتع مشرف شدند.

رئیس اداره حج و زیارت تصریح کرد: در هشت ماهه اخیر 4 هزار و سیصد نفر به عتبات عالیات اعزام شده اند در حالی که این آمار در سال گذشته هفت هزار و پانصد نفر بوده و تعداد افرادی که در سال 95 به عتبات مشرف شده‌ 12هزار نفر بوده اند.

وی افزود: دفاتر زیارتی پارس، زائر قبا، زمزم سفر، معراج رفتگان اصولی، محتشم سفر، زمزم سیر، روضه رضوان، سپید جامگان حرم، شمیم کوثر، صفای حرم، آسمان سیر، سیاحت ستارگان کویر ، مهاجران حرم، میعاد نور، مسیر انتظار، آل یاسین و شرکت مرکزی در کاشان و نواب در قمصر و عاشقان حرم دوست، رهروان عترت، صراط الحمید، تسنیم سیر در آران و بیدگل و ریحان النبی در بادرود تحت نظر اداره حج و زیارت شهرستان کاشان هستند.

902

کد خبر: 871388

وب گردی

وب گردی