توزیع انواع کنسرو، آب معدنی و نان بسته ای بین زلزله زدگان/ ارزیابی سوء تغذیه در گروه های خاص

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از توزیع انواع کنسرو، آب معدنی و نان بسته ای بین زلزله زدگان با هماهنگی نهادهای ذیربط خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر زهرا عبداللهی با بیان این مطلب افزود: این هماهنگی ها با مسئولین استانی، هلال احمر، گروه بهبود تغذیه جامعه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، مرکز کنترل عملیات سازمان امداد و نجات و سازمان غذا و دارو صورت گرفته است.
وی افزود: در همین راستا 23 هزار بسته آب معدنی، 5 هزار قوطی شیرخشک، اقلام غذایی خشک مانند برنج، روغن مایع، حبوبات (نخود، لوبیا و عدس)، قند، شکر و چای نیز بین زلزله زدگان توزیع می شود.
مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت از هماهنگی با اداره کل امور خیرین سلامت برای توزیع غذای گرم بین زلزله زدگان خبر داد و گفت: با هماهنگی گروه بهبود تغذیه سالم دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و دانشگاه های علوم پزشکی معین (همدان، لرستان و ایلام) نظارت بر توزیع سبدهای غذایی انجام می شود.
دکتر عبداللهی از دیگر اقدامات در این خصوص به ارزیابی سوء تغذیه در کودکان زیر 5 سال، مادران باردار و شیرده، سالمندان و بیماران خاص به محض پایدار شدن شرایط و شناسایی و معرفی آنان به مراکز درمانی اشاره کرد.
وی توزیع سبد غذایی برای گروه های آسیب پذیر با مشارکت بنیاد علوی، خیرین و کمیته امداد، رصد چرخه توزیع کمک های غذایی، تعداد واقعی ذینفعان و میزان اتلاف و فساد مواد غذایی، هماهنگی برای توزیع ریزمغذی های مکمل از طریق سیستم بهداشتی، درمانی را نیز از دیگر اقدامات انجام شده برای زلزله زدگان مناطق غرب کشور برشمرد.

701

کد خبر: 871395

وب گردی

وب گردی