سهمیه 25 درصدی در آزمون استخدامی وزارت نفت  به ایثارگران  تعلق گرفت

مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: با هماهنگی ‌های صورت گرفته با مسئولان وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران سهمیه حداقل 25 درصد ایثارگران در این استخدام اعمال خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از بنیادشهید، حجت الله امانی با اعلام خبر آغاز استخدام در شرکت‌های تابعه وزارت نفت افزود: با هماهنگی‌ های صورت گرفته با مسئولان وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران سهمیه حداقل 25 درصد ایثارگران مورد توافق قرار گرفت که در دو بخش فارغ ‌التحصیلان دارای تجارب حرفه‌ای (حداقل چهار سال سابقه کاری متوالی و مرتبط صنعت نفت در مشاغل مورد نظر) و فارغ‌ التحصیل برتر مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد برگزار می ‌شود و متقاضیان بخش الف نیاز به داشتن وضعیت بیکار در سیستم سجایا نیستند ولی وضعیت متقاضیان بخش ب باید در سیستم سجایا به صورت وضعیت بیکار باشد.
او ادامه داد: ایثارگران متقاضی باید قبل از ثبت نام در سامانه آزمون از وضعیت شغلی خود مطلع و چنانچه نیاز به اصلاح وضعیت شغلی خود در سیستم سجایا داشته باشند سریعا از طریق سامانه برخط (آنلاین) اقدام کنند سپس با شرکت در آزمون و رقابت بین داوطلبان ایثارگر واجد شرایط هریک از سهمیه ‌های مربوط بر اساس نمرات و لحاظ کردن اولویت‌های ایثارگری مورد پذیرش قرار می‌گیرند، چنانچه ایثارگران شغل‌ های آزاد را انتخاب کنند از سهمیه ایثارگران حذف و وضعیت آنان در سهمیه آزاد بررسی خواهد شد.
مدیر کل اشتغال و کارآفرینی بنیادشهید اعلام کرد: آن گروه از فرزندان شاهد و ایثارگر که طبق ضوابط در اولویت استفاده از سهمیه 25 درصد قرار نگیرند چنانچه شغل محل اختصاص یافته به سهمیه 25 درصد را انتخاب کرده باشند انتخاب آنان کان لم یکن تلقی خواهد شد لذا تأکید می‌شود ایثارگران قبل از انتخاب رشته از وضعیت شغلی خود در سیستم سجایا مطلع و در صورت نیاز اصلاحات لازم را انجام دهند.
براساس این گزارش؛ ثبت نام این آزمون از طریق سایت http://azmoon.nioc.ir/ آغاز شده است.
براساس آمار بنیادشهید؛ در حال حاضر حدود 60 هزار نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر جویای شغل هستند.
براساس جدیدترین آمار، مردم سربلند ایران اسلامی در دوران هشت سال دفاع مقدس و دیگرحوادث تروریستی، 225 هزار و570 شهید را تقدیم انقلاب کرده اند.
همچنین تعداد کل جانبازان در کشور 574 هزار و 101 نفر است که 336 هزار و 282 نفر معادل 59 درصد جانبازان زیر 25 درصد و 237 هزار و 819 نفر معادل 41 درصد نیز جانبازان 25 درصد و بالاتر هستند. تعداد آزادگان کشور در دوران دفاع مقدس 43 هزار و 173 نفر است.

402

کد خبر: 871432

وب گردی

وب گردی