هروی: مردان با هزینه شخصی راهی ژاپن خواهند شد/هفته آخر آذر ملی پوشان کاراته به اردو می روند

سرمربی تیم ملی کاراته گفت: همانطور که قبلا نیز گفته ام تیم ملی مردان کاراته هیچ برنامه ای برای رقابت‌های اوکیناوا ژاپن ندارد. امیر مهدی زاده به دعوت و هزینه ژاپنی ها عازم این رقابت‌ها می شود و سایر نفراتی هم که در بخش مردان قصد حضور در این مسابقات را دارند با هزینه شخصی به ژاپن می روند.

به گزارش ایسکانیوز، سیدشهرام هروی در گفت وگو با سایت فدراسیون کاراته در خصوص برنامه های تیم ملی بزرگسالان، اظهار داشت: با توجه به شرایط مسابقات کاراته وانها که به نوعی حنبه انتخابی المپیک دارد و کاراته کاها برای حفظ و ارتقای رنکینگ خود باید در این مسابقات حضوری فعال و موثر داشته باشند و نیز برنامه های فدراسیون برای حضوری شایسته در مسابقات قهرمانی آسیا در اردن، بازیهای آسیایی 2018 جاکارتا و مسابقات قهرمانی جهان در مادرید اسپانیا مجبور هستیم بموازات هم برنامه های آماده سازی ملی پوشان را پیش ببریم.

هروی در ادامه افزود: اولین برنامه جدی ملی پوشان در سال 2018 مسابقات کاراته وان پاریس فرانسه است که طبق جدول محاسبات فدراسیون جهانی کاراته که دارای ضریب شش است یعنی ضریبی برابر با رقابتهای قاره ای و این امتیاز برای نفراتی که باید برای المپیک 2020 گزینش شوند، بسیار حایز اهمیت است. بعد از کاراته وان پاریس، سه مرحله دیگر لیگ جهانی نیز در سه ماهه اول 2018 به ترتیب در دبی امارات، روتردام هلند و رباط مراکش برگزار می شود که برنامه ریزی مان به گونه ای است تا در دو مرحله از این رقابتها شرکت داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی کاراته در پاسخ به این سوال که تا چه اندازه به کسب هر سه سهمیه در بخش کومیته مردان برای المپیک توکیو امیدوار است، گفت: در حال حاضر در رنکینگ فدراسیون جهانی کاراته کاهای ایران شرایط خوبی دارند و تلاش مان ارتقای شرایط فعلی است.

وی افزود: در برخی اوزان هم به لحاظ کمیت نفرات و هم به لحاظ امتیاز و رتبه شرایط بسیار خوبی داریم اما در برخی اوزان باید به سمت شرایط مطلوب پیش برویم.

او در مورد برنامه ریزی تیم ملی کاراته برای مسابقات قهرمانی آسیا که تیرماه در اردن برگزار می شود، گفت: برای آسیایی اردن، طبق برنامه اعلام شده از سوی فدراسیون پیکارهای قهرمانی کشور انتخابی تیم ملی اوایل بهمن برگزار می شود و بجز نفرات اعزامی به کاراته وان پاریس، همه مدعیان باید در مسابقات قهرمانی کشور شرکت کنند و هیچ استثنایی هم وجود ندارد.

سرمربی تیم ملی بزرگسالان کاراته در خصوص نحوه گزینش ملی پوشان اعزامی به رقابتهای قهرمانی آسیا در اردن، گفت: ملاک گزینش نهایی مسافران آسیایی، عملکرد آنها در رقابتهای کشوری، انتخابی های درون اردویی، مسابقات برون مرزی و شرایط آنها در تمرینات اردویی خواهد بود.

هروی در خصوص کاراته وان ژاپن که هفته اول آذرماه در شهر اوکیناوا برگزار می شود، گفت: همانطور که قبلا نیز گفته ام تیم ملی مردان کاراته هیچ برنامه ای برای رقابت‌های اوکیناوا ژاپن ندارد. امیر مهدی زاده به دعوت و هزینه ژاپنی ها عازم این رقابت‌ها می شود و سایر نفراتی هم که در بخش مردان قصد حضور در این مسابقات را دارند با هزینه شخصی به ژاپن می روند.

602

کد خبر: 871446

وب گردی

وب گردی