سودابه سالم «بازی‌های آوازی» را در تالار وحدت اجرا می‌کند

سودابه سالم در تالار وحدت کنسرت «بازی‌های آوازی» را با همراهی ارکستر کودک و نوجوانان ایران زمین و گروه کار مادران را روی صحنه می‌برد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی، بازی های آوازی یا همان مادرانه های آهنگین مضمون های شاد، لطیف و پرتحرک در ارتباط با تعلیم و تربیت کودکان دارند. در توضبحات این اجرای سودابه سالم آمده است: این بار «ارکستر کودکان ایران زمین» بازی‌های آوازی را اجرا می‌کند. بازی‌های آوازی مجموعه‌اى ارزشمند از فرهنگ شفاهی کودکان این مرز و بوم است که نقش آموزش و پرورش را غیرمستقیم بر عهده دارد. تجارب ارزشمند مادران این سرزمین ، زیباترین اهداف آموزشی را داراست. مدرسه صلح و دوستی، مدرسه طبیعت، مدرسه فرهنگ و تاریخ، مدرسه مشارکت و ایفای نقش، مدرسه مسئولیت و نظم...

سودابه سالم فارغ‌التحصیل هنرستان ملی و دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در رشته موسیقی است او در حال حاضر از شاخص ترین چهره فعال در موسیقی کودک به شمار می رود که بنای آموزش موسیقی به کودکان ایران زمین را نه الگوهای غربی، بلکه استفاده از عناصر موسیقی بومی گذاشته است.

او بر خلاف مربیان امروز که بر آموزش موسیقی با تکیه بر نت تاکید دارند، سعی می‌کند ابتدا گوش کودک را برای شنیدن موسیقی آماده کند و پس از آن به آموزش بپردازد. اهمیت این نوع آموزش موسیقی به کودکان برای سودابه سالم تا حدی است که ‌هر از گاهی نوازندگانی را جهت مربی‌گری موسیقی به کودکان آموزش می‌دهد.

او در سال های 1370 و 1373 در سمینار جهانی آموزش موسیقی شرکت داشته و دوره هایی را نیز در زمینه موسیقی درمانی ، خلاقیت و آموزش موسیقی در اتریش گذرانده است. وی کارش را در ایران با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز کرد و سپس دامنه تدریسش گسترده تر شد.

وی تا کنون مقالات بسیاری را در مورد موسیقی کودک و نقش زنان در آموزش موسیقیایی فرهنگ به کودکان در مطبوعات مختلف مربوط به هنر موسیقی به ویژه در مجله مقام موسیقایی نوشته است. او ضمن همکاری با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و فرهنگسرای بهمن ، آموزش موسیقی درمانی را نیز انجام می دهد و در مراکز درمانی کودکان استثنایی فعالیت دارد.

سودابه سالم روز دوم آذر ماه در تالار وحدت کنسرت «بازی‌های آوازی» را با همراهی ارکستر کودک و نوجوانان ایران زمین و گروه کار مادران را روی صحنه می‌برد.

503

کد خبر: 871448

وب گردی

وب گردی