آمادگی هیات مدیره بیمارستان فوق‌تخصصی آیت‌الله یثربی کاشان برای ساخت بیمارستان پیشرفته در سرپل‌ذهاب + عکس

در حالی که همه گروه‌های مردم برای زلزله استان کرمانشاه و سرپل‌ذهاب بسیج شده‌اند، خیرین نیز دست به کار شده‌اند و زمینه‌های اقدامات خیرخواهانه را در این‌باره فراهم کرده‌اند. در این میان هیات مدیره بیمارستان فوق‌تخصصی آیت‌الله یثربی کاشان به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نامه‌ای ارسال کرده‌اند و برای درمان مصدومان این حادثه و همکاری در ساخت بیمارستان مجهز در سرپل‌‌ذهاب اعلام آمادگی کرده‌اند.

به گزارش ایسکانیوز، در بخشی از این نامه آمده است: «بیمارستان فوق‌تخصصی آیت‌الله یثربی با اتکاء به امکانات مدرن و کادر مجرب آماده پذیرش و درمان مصدومان عزیز حادثه زلزله به صورت رایگان است. علاوه بر این، آمادگی خود را برای همکاری در ساخت بیمارستان پیشرفته‌ای در شهر سرپل ذهاب، اعلام می‌کنیم .»
محمود جمالی رییس هیات مدیره بیمارستان فوق‌تخصصی آیت‌الله یثربی از آمادگی این بیمارستان برای کمک به زلزله‌زدگان خبر داد و گفت: «در حال حاضر بیمارستان فوق‌تخصصی آیت‌الله یثربی کاشان از همه جهات مجهز شده است و آمادگی کامل دارد که مصدومان را بپذیرد و تمامی خدماتی که به این مصدومان داده خواده شد، کاملا رایگان خواهد بود.»

جمالی با اشاره به وجود فرودگاه در کاشان گفت: «با حمایت مسئولان و کمک مردم و سایر نهادها می‌توان مصدومان را به کاشان چه از طریق زمینی و چه از طریق هوایی منتقل کرد. بیمارستان ما برای امدادرسانی از همه نظر بسیج شده است.»

رییس هیات مدیره این بیمارستان با اشاره به زلزله و خسارات غیرقابل جبران آن تاکید کرد هر کسی هر قدر توانایی دارد باید در این راه صرف کند و همه مردم و ارگان‌ها باید کمر همت ببندند و به یاری بشتابند.

وی با اشاره به تجربه زلزله بم گفت: «مردم ما همیشه در این‌گونه مواقع یاری‌رسان و همراه بوده‌اند. در زلزله بم نیز اگر خاطرتان باشد مردم نقش بزرگی ایفا کردند. وظیفه دولت علاوه بر رسیدگی به این وضعیت بحرانی، ایجاد شرایطی است که مردم بتوانند هرچه پررنگ‌تر و مفیدتر در عرصه حضور داشته باشند. در واقع دولت همیشه باید شرایطی را مهیا کند که مردم در تمام عرصه‌ها حضور داشته باشند.»
با این‌همه انتقال مصدومان به کاشان و درمان آن‌ها در این بیمارستان فوق‌تخصصی زمینه‌ای است برای خیران بیمارستان تا برنامه‌های بلندمدتی را در دستور کار قرار بدهند.
جمالی درباره اقدامات بلندمدتی که هیات‌مدیره این بیمارستان در نظر دارد گفت: «با توجه به شرایط ایجاد شده در شهرستان سرپل‌ذهاب وجود یک بیمارستان مجهز احساس می‌شود که باید در دستور کار قرار بگیرد. بنابراین ما با توجه به سابقه ساخت بیمارستان در شهر کاشان و امکانات فراهم‌آمده در این بیمارستان پیشنهاد مشارکت در ساخت بیمارستانی در سرپل‌ذهاب داده‌ایم. احداث یک بیمارستان مجهز از کارهای مهم و ضروری در مرحله بازسازی این شهرستان است، بنابراین ما اعلام آمادگی کردیم که در این خصوص اقدام کنیم.»

رییس هیات‌ مدیره این بیمارستان با اشاره به نقش خیران در سلامت جامعه گفت: «خیرین بزرگ‌ترین گام را برداشته‌اند. می‌توان گفت عمده اقدامات بر دوش خیرین است. هرجا که احساس نیاز به کمک‌ بوده است، خیرین در آن نقش داشته‌اند. در واقع کار آن‌ها همین است که به داد مردم برسند. این در حالی است که دولت به تنهایی نمی‌تواند از پس مشکلات حوزه سلامت بر بیاید بنابراین حضور خیرین می‌تواند شرایط را تسهیل کند. البته دولت باید زمینه‌ساز فعالیت مردم و خیرین باشد. بنابراین خیرین از هر حوزه‌ای پا پیش می‌گذارند تا بازسازی‌ها صورت بگیرد و مدرسه‌سازی و بیمارستان‌سازی و دیگر اقدامات را با کمک دولت و مردم انجام خواهند داد.»

وی به اقدامات خیرخواهانه بیمارستان فوق‌تخصصی آیت‌الله یثربی کاشان اشاره کرد و گفت: «ما در بیمارستان از بیماران سرطانی هیچ پولی دریافت نمی‌کنیم و هر بیماری که برای درمان به مرکز ما مراجعه کرده خدمات درمانی را رایگان دریافت کرده است.»

701

کد خبر: 871515

وب گردی

وب گردی