وجود  350 میلیون نفر مبتلا به دیابت در جهان

 معاون دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر شعار امسال روز جهانی دیابت «دیابت و زنان: حق ما داشتن آینده ای سالم» اعلام کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشت، دکتر علیرضا مهدوی گفت: در پاسخ به سیرصعودی بروز دیابت در جهان، سازماندهی روز جهانی دیابت از سال 1991 توسط فدراسیون بین المللی دیابت (IDF) و سازمان بهداشت جهانی (WHO) صورت گرفت.

وی افزود: از آن پس جمعیت ها و اکنون ملل مختلف که جمعیتی بیش از 350 میلیون نفر را در بر می گیرد و شامل سیاستگزاران ، متخصصان حوزه های سلامت ، مراقبین بهداشتی ،‌مبتلایان به دیابت و عموم مردم هستند از این روز حمایت می کنند.

وی ادامه داد: علت انتخاب 14 نوامبر (23 آبان) بعنوان روز جهانی دیابت به مناسبت سالروز تولد فردریک بانتینگ (کاشف انسولین)است. بانتینگ و چارلزبست در سال 1922 انسولین را به جهانیان ارائه کردند.

دکتر مهدوی گفت: روز جهانی دیابت توسط 191 عضو IDF در 151 کشور جهان همراه با سازمان ها ، انجمن ها ، متخصصان حوزه سلامت و دیگر افراد علاقمند به موضوع دیابت برگزار می‌شود.

وی افزود: برنامه های رادیو تلویزیونی ، رخدادهای ورزشی ، غربالگری رایگان برای تشخیص ابتلا به دیابت و عوارض آن ، گردهمایی های عمومی ، تهیه پوستر و پمفلت، برگزاری کارگاه های دیابت ، ‌کنفرانس های خبری ، چاپ مقالات در روزنامه ها و مجلات و فعالیتهای مختلف دیگر برای کودکان و نوجوانان برخی ازمهمترین برنامه هایی هستند که در این روز اجرا می شوند.

وی بیان داشت: هرساله یک شعار برای روز جهانی دیابت انتخاب می شود و فعالیتها عمدتاً حول محور شعار سال خواهد بود که شعار سال 2017 «دیابت و زنان: حق ما داشتن آینده ای سالم» است.

گفتنی است، از ١٩ الی ٢٥ آبان ماه هفته ملی دیابت در کشورمان برگزار می شود.

701

کد خبر: 871539

وب گردی

وب گردی