آذری جهرمی: گزارشی درباره اختلالات ارتباطی مناطق زلزله زده نداشتیم

وزیر ارتباطات گفت: اختلالات شب گذشته تلگرام از طرف ما نبوده است اما مسئولان مربوطه باید در این باره گزارش ارائه دهند.

به گزارش ایسکانیوز، آذری جهرمی وزیر ارتباطات در جمع خبرنگاران و در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره برطرف شدن مشکل ارتباطی در مناطق زلزله‌زده اظهار کرد: روز گذشته در گزارشی به بنده اعلام کردند که تمام شرایط منطقه در حوزه ارتباط به حالت عادی بازگشته است.

وی ادامه داد: اپراتورهای موبایل بنابر توصیه وزارت ارتباطات بسته‌های ویژه‌ای را برای ارتباط در این مناطق در نظر گرفته‌اند و مکالمات رایگان را برای سه روز تمدید کردند. علی‌رغم نکات منفی که در مورد پخش شایعات در فضای مجازی وجود داشت، باید ذکر کنیم که فضای مجازی نقش خوبی هم در اطلاع ‌رسانی، نحوه جلب کمک‌ها و ... داشت.

وی تأکید کرد: باید برای نظام کنترل شایعات و ایجاد جایگاه‌های مرجع برای اطلاع‌رسانی تلاش ویژه‌ای بکنیم تا در این شرایط از حداکثر مزایای فضای مجازی بهره‌مند شویم.

وزیر ارتباطات درباره ایجاد امکانات و تسهیلات ویژه در مناطق زلزله‌زده غرب کشور ادامه داد: همکاران ما در زمینه برپایی بالن در منطقه سرپل ذهاب اقدامات خوبی انجام داده‌اند و از روز گذشته فعالیت خود را در آنجا آغاز کرده‌اند، جدا از اپراتورهای ارتباطی و کارکنان وزارت ارتباطات، دیروز در اقدامی انسان دوستانه کارکنان وزارت ارتباطات چندهزار پتو و 500 تخته چادر را تهیه و صبح امروز به مناطق زلزله‌زده فرستاده شد.

آذری جهرمی گفت: همچنین دیروز یکی از معاونینم را مسئول هماهنگی با کلیه فعالان بخش مخابرات و ارتباطات کردم تا بتوانند آنچه که هلال‌احمر و دیگر نهادها برای خدمت‌رسانی به مردم نیاز دارند، جمع‌آوری شود.

وی با بیان اینکه از ستاد بحران گزارشی در مورد اختلالات ارتباطی نداریم، گفت: به محض دریافت هرگونه گزارش، نیروهای مربوطه اقدام به رفع آن می‌کنند تا بتوانیم ارتباطات را که لازمه اطلاع‌رسانی است، فراهم کنیم تا مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد.

وزیر ارتباطات بیان کرد: در خوزستان و کرمانشاه این تجربه را بدست آوردیم که با قطعی زیرساخت‌های برق، مقداری شبکه‌های مخابراتی ما آسیب پذیری دارند و لازم است در این زمینه تمهیدات ویژه‌ای بکار گیریم، همچنین بررسی‌های لازم صورت می‌گیرد تا برنامه‌ اجرایی تدوین و بتوانیم مناطق خطرپذیر را شناسایی کنیم و از انرژی خورشیدی برای رفع مشکلات احتمالی بهره‌ ببریم.

آذری جهرمی درباره اختلالات تلگرام که از شب گذشته آغاز شده است، گفت: شب گذشته ساعت 12 تماس‌هایی در این مورد داشتم و بعد از کنترل دیدم که ارتباط برقرار نمی‌شود، اشکالات شبکه‌ای از طرف ما نبوده است و به مسئولان مربوطه گفتم تا گزارشی را در این زمینه بدهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر: 871544

وب گردی

وب گردی