اولین سی تی اسکن سیار توسط نیروی زمینی سپاه در غرب کشور مستقر شد

معاون بهداری نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه ظرفیت پذیرش بزرگترین بیمارستان صحرایی نیروی زمینی سپاه روزانه ۱۰۰۰ نفر است، گفت: بهداری نزسا ۱۳۶۸ نفر از مصدومان زلزله غرب کشور را درمان کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سپاه نیوز، سردار احمد اخوان معاون بهداری نیروی زمینی سپاه درباره آخرین اقدامات نیروی زمینی در درمان مجروحان زلزله غرب کشور اظهار داشت: بهداری نیروی زمینی سپاه به ۱۳۶۸ نفر از مصدومان حادثه زلزله غرب کشور خدمت رسانی کرد.

وی افزود: روز گذشته ۹۰۰ نفر در بیمارستان سیار امام حسین سرپل ذهاب و ۴۶۸ نفر هم در بیمارستان کرمانشاه درمان شدند.

معاون بهداری نیروی زمینی سپاه یادآور شد: از ۴۶۸ نفر از افراد درمان شده در بیمارستان کرمانشاه ۲۴۰ نفر بستری، ۲۰۰ نفر عمل جراحی و ۲۰ نفر مورد عمل فوق تخصصی قرار گرفتند.

وی تاکید کرد: همچنین ۶ فروند بالگرد، مصدومین را از مناطق زلزله زده به کرمانشاه منتقل کرد که در این زمینه طی روزهای اخیر تعداد زیادی از مصدومان از مناطق زلزله زده به تهران منتقل شدند.

اخوان ادامه داد: دیروز یک تیم ارزیابی جهت حل مشکل درمانی روستاهای صعب العبور اعزام کردیم و با ارزیابی های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که یک بیمارستان تخصصی در این مناطق نیاز است و به همین جهت به بیمارستان شهید محلاتی ماموریت دادیم.

اخوان با بیان اینکه ۶ ست بیمارستانی با ابلاغ سردار پاکپور در منطقه مستقر شده است، گفت: بیمارستان شهید صدوقی اصفهان بزرگترین بیمارستان صحرایی کشور است که توسط نیروی زمینی سپاه جهت درمان مجروحین با تمام امکانات در منطقه مستقر شده است. این بیمارستان می تواند در روز ۱۰۰۰ نفر را درمان کند و ۵۰ عمل جراحی را در روز انجام دهد. این بیمارستان صحرایی از نظر امکانات و کاربری با یک بیمارستان در سطح شهر برابر است و می تواند در درمان مصدومان بسیار موثر باشد.

معاون بهداری نیروی زمینی سپاه تاکید کرد: اولین سی تی اسکن سیار کشور توسط بهداری نیروی زمینی سپاه در منطقه غرب کشور مستقر شده و خدمت رسانی می کند. تا عصر امروز ۵ بیمارستان تخصصی به استعداد ۲۰۰ تخت و یک بیمارستان آماده باش جهت خدمت رسانی در مناطق زلزله زده به طور کامل مستقر می شوند.

وی با اشاره به اهمیت حل مشکلات پزشکی مصدومان در زلزله اخیر غرب کشور گفت: به همین منظور تمام توان تخصصی و تجهیزاتی نیروی زمینی سپاه به کار گرفته شده تا مصدومان با قدرت هر چه بیشتر درمان شوند.

معاون بهداری نیروی زمینی سپاه از اولین ساعات زلزله برای رسیدگی به مصدومین تاکنون در منطقه حضور دارد.

منبع: فارس

کد خبر: 871601

وب گردی

وب گردی