زلزله نتوانست عملیات انتقال مواد نفتی منطقه غرب را متوقف کند

مدیر منطقه غرب اعلام کرد: خوشبختانه در زلزله 7.3ریشتری استان کرمانشاه به هیچ یک از مراکز انتقال نفت ، تاسیسات های تابعه و مسیر خطوط لوله حوزه استحفاظی منطقه آسیب وارد نشده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه غرب؛ مهرداد حقیقیان در گفت و گویی اظهار داشت: با وقوع زلزله و ایجاد شرایط بحرانی، همکاران ما در واحدهای مهندسی تعمیرات خط، مهندسی خوردگی، حراست و مراکز انتقال نفت بلافاصله در همان ساعات اولیه، تمامی طول مسیر خطوط لوله، مراکز انتقال نفت و تاسیسات های تابعه را رصد و بررسی کرده و از صحت و سلامت تجهیزات، خطوط و مراکز اطمینان حاصل نمودند.

مدیر منطقه غرب با بیان این مطلب که در ساعات اولیه وقوع زلزله شبکه برق مراکز انتقال قطع شده بود؛ خاطر گفت: خوشبختانه با تلاش به موقع همکاران و رفع اشکال ایجاد شده هیچ گونه خللی در امر بهره برداری از تجهیزات ایجاد نشد.

حقیقیان در خصوص خسارت های ایجاد شده در این منطقه گفت: با توجه به قدمت بالای ساختمان های مرکز انتقال نفت پایطاق، آسیب های جدی به مامور سراها، رستوران و محل اسکان نیروهای بهره بردار وارد شده است و بسیاری از آنها شرایط اولیه ایمنی را از دست داده و غیر قابل سکونت شده اند.

او در ادامه از آسیب های وارد شده به ایستگاه های مخابراتی سرخه دیزه و چهار زبر خبر داد و گفت: اتاقک های نگهبانی این ایستگاهها دچار آسیب های جدی شده و ساختمان مخابرات آنها نیز دچار ترک خوردگی های ناشی از وقوع زمین لرزه شده است.

مدیر منطقه غرب اعلام کرد: خوشبختانه به مراکز انتقال نفت شهید قمری، کرمانشاه و تاسیسات های انتهایی کرمانشاه و سنندج و همچنین هر سه خطوط لوله حوزه استحفاظی این منطقه که عملیات نقل و انتقال مواد نفتی را عهده دار هستند؛ هیچ گونه آسیبی وارد نشده است.

مدیر منطقه غرب تصریح کرد: در حال حاضر کارکنان واحد مهندسی ساختمان منطقه برای بررسی و برآوردهای اولیه خسارت ها به مراکز انتقال نفت اعزام شده اند.

حقیقیان گفت: با ستاد تهران هماهنگی های لازم صورت گرفته تا در صورت امکان و تا زمان اجرایی شدن تعمیرات بر روی ساختمان ها، کانکس هایی برای استقرار نیروها در اختیار ایستگاه های مخابراتی چهار زبر، برف آباد و مرکز انتقال نفت پایطاق قرار گیرد.

402

کد خبر: 871605

وب گردی

وب گردی