آمارهای دردناک از جان باختن کودکان یمنی

دیلی تلگراف از احتمال مرگ بیش از 50 هزار کودک یمنی تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز این روزنامه چاپ انگلیس در پایگاه اینترنتی خود و در گزارشی به قلم راف سانچز نوشت: گروه فعال «کودکان را نجات دهید»، هشدار داده است احتمالا تا پایان سال بیش از 50 هزار کودک یمنی بر اثر بیماری و گرسنگی ناشی از جنگ جان خود را از دست خواهند داد.
گروه های حامی حقوق بشر برآورد کرده اند، در هر روز حدود 130 کودک در این کشور فقیر عرب که با قحطی و بزرگترین شیوع بیماری وبا در دنیای پیشرفته دست و پنجه نرم می کند، جان می بازند.
برآورد می شود، امسال تاکنون حدود 40 هزار کودک یمنی بر اثر سوء تغذیه حاد جان باخته اند و گروه «کودکان را نجات دهید» پیش بینی می کند این رقم تا پایان تعطیلات کریسمس به بیش از 50 هزار نفر برسد.


تامر کرولوس، مدیر گروه «کودکان را نجات دهید»، با بیان اینکه این مرگ ها قابل پیشگیری بوده اند، گفت: این آمار نشان می دهد هر روز بیش از صد مادر در سوگ فرزندان خود می گریند.
این برآوردها پیش از آن انجام شده بود که عربستان سعودی در واکنش به پرتاب یک فروند موشک به سمت ریاض، محاصره بخش های تحت کنترل شورشیان (انصارالله) را شدیدتر کرده است. پس از تشدید محاصره یمن در 6 نوامبر قیمت مواد غذایی به طور سرسام آوری افزایش یافت و این کشور با کمبود سوخت مواجه شد که روند رساندن مواد غذایی به دست مردم گرسنه را دشوارتر ساخت. اکنون برق بسیاری از مناطق تحت کنترل شورشیان (انصارالله) در شمال یمن به طور کامل قطع است زیرا کمبود سوخت نیروگاه ها را تعطیل کرده است.
گفته می شود، حدود 385 هزار کودک در یمن از سوء تغذیه شدید رنج می برند و نهادهای امدادی معتقدند فقط حدود نیمی از آنها تحت درمان قرار می گیرند.
هم انگلیس و هم آمریکا از (به اصطلاح) ائتلاف تحت رهبری عربستان که یمن را محاصره و بمباران می کند، حمایت می کنند.

کد خبر: 871607

وب گردی

وب گردی