همراه سرای جوادالائمه کمک‌های مردمی را دریافت نمی‌کند

با توجه به اسکان همراهان مجروحین زلزله غرب کشور در همراه سرای شهرداری منطقه 6، تعدادی از شهروندان با مراجعه به این همراه سرا قصد اهداء کمک‌های خود را داشتند که به آنها اعلام شد باید کمک‌های خود را تنها به مراکز اعلام شده توسط سازمان هلال احمر اهدا کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا ، با توجه به اسکان همراهان مجروحین زلزله غرب کشور که به بیمارستان‌های تهران منتقل شده‌اند، در همراه سرای جوادالائمه شهرداری منطقه 6 ، از هموطنان درخواست شد که کمک‌های خود را به مراکز اعلام شده از سوی هلال احمر ببرند.

یکی از همراهان مجروحین منتقل شده به تهران که در همراه سرای جوادالائمه اسکان داده شده در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: در نخستین ساعت‌های زلزله آمار تخریب و مجروحین و کشته شدگان بسیار بالا بود و این در شرایطی بود که بیمارستان‌های سرپل ذهاب و اسلام آباد تخریب شده بودند. لذا مجروحان به کرمانشاه منتقل شدند. برخی از مصدومین نیز با هلیکوپتر به تهران انتقال داده شدند که خواهرزاده من نیز در میان این مجروحین بود.

وی افزود: وضعیت رسیدگی به بیماران در بیمارستان امام خمینی بسیار خوب بوده و برای اسکان ما به عنوان همراهان مجروحین نیز از قبل شرایطی آماده شده بود.

وی تاکید کرد: مسئولین در درمان مجروحین و اسکان همراهان بسیار خوب عمل کرده‌اند و مردم نیز سنگ تمام گذاشته‌اند.

وی ادامه داد: در حادثه زلزله پسرعمویم را به همراه بسیاری از دوستان و فامیل از دست دادم و از وضعیت بسیاری از اقوامم بی اطلاع هستم. تعداد مجروحین و کشته شدگان بسیار زیاد است. ظرف سه روز گذشته ساعت‌های بسیار کمی را خوابیده‌ام و به همراه همه مردم کرمانشاه هر کس در حد توان خود سعی کردیم که در این حادثه به مجروحین کمک کنیم.

هنرور شهردار ناحیه 2 منطقه 6 شهرداری تهران که مسئولیت رسیدگی به همراهان مجروحین زلزله غرب کشور را در همراه سرای جوادالائمه بر عهده دارد نیز در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: حدود 30 نفر از مصدومین زلزله از فرودگاه به بیمارستان امام خمینی انتقال داده شدند و 15 نفر از آنها در بیمارستان سینا و 17 نفر دیگر در بیمارستان شریعتی جهت مداوا منتقل شده‌اند.

وی افزود: از بین مصدومینی که در بیمارستان امام خمینی در حال مداوا هستند حدود 22 نفر همراه وجود داشت که در همراه سرای جواد الائمه اسکان داده شدند.

وی ادامه داد: از لحظه‌ای که به ما اطلاع داده شد مصدومان به بیمارستان امام خمینی منتقل می‌شوند در کنار مدیریت این بیمارستان، تمامی موضوعات به ویژه بحث اسکان همراهان و تغذیه آنها را پیگیری کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: قرار بود تعداد دیگری از همراهان نیز در این همراه سرا اضافه شوند اما هنوز چیزی اعلام نشده، ما این آمادگی را داریم که در صورت اعلام بتوانیم سایر همراهان مجروحین را در این همراه سرا اسکان دهیم. ظرفیت این همراه سرا حدود 120 نفر است و با توجه به اینکه در مجاورت بیمارستان امام خمینی قرار دارد رسیدگی سهل و آسانتری برای همراهان ایجاد می‌کند.

شهردار ناحیه 2 منطقه 6 شهرداری تهران در تشریح تامین وعده‌های غذایی همراهان مجروحین گفت: شهرداری منطقه 6 با همراهی خیرین منطقه بحث خوراک و وعده‌های غذایی همراهان را انجام می‌دهد. از صبح امروز نیز به محض اطلاع مردم از اسکان همراهان مجروحین در این همراه سرا حدود 200 نفر برای کمک اعلام آمادگی کردند و در این همراه سرا ثبت نام کردند اما ما نمی‌توانیم کمک‌های مردمی را در اینجا دریافت کنیم و بهتر است شهروندان کمک‌های خود را به مراکز اعلام شده توسط سازمان هلال احمر اهداء کنند.

به گزارش ایسنا، تعداد زیادی از شهروندان برای اهدای کمک‌های خود به همراهان مجروحین حادثه زلزله غرب کشور از صبح امروز به این همراه سرا مراجعه کردند ولی با توجه به عدم دریافت کمک‌ها توسط همراه سرا برخی از مردم دچار سرگردانی شدند و پیشنهاد می‌کردند که بهتر است سازمان هلال احمر مقابل درب این همراه سرا کمک‌های مردمی را دریافت کند.
706

کد خبر: 871614

وب گردی

وب گردی