فراخوان جشنواره منطقه‌ای کاشان منتشر شد

فراخوان پنجاه و نهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان- کاشان منتشر شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، پنجاه و نهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان از تاریخ 4 الی 7 اسفند‌ماه سال 1396به مدت چهار روز در استان اصفهان، شهر کاشان با حضور استان‌های (تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، قم، گلستان، لرستان، مازندران، مرکزی، سمنان و اصفهان) توسط انجمن سینمای جوانان ایران، شهرداری کاشان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر کاشان برگزار می‌شود.

جشنواره‌های منطقه‌ای سینمای جوان با هدف حمایت از تولیدات حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای هنرجویان استان‌های سراسر کشور، شناسایی و معرفی استعدادهای سینمایی در خارج از مرکز، تثبیت جایگاه فیلم کوتاه به عنوان یکی از مقوله‌های مهم فرهنگی و ارتباط هرچه بیشتر میان مسئولان استانی و ستاد مرکزی سینمای جوانان ایران برای همکاری‌های دوجانبه برگزار می‌شوند.

جشنواره منطقه‌ای کاشان در سه بخش مسابقه­ فیلم کوتاه، فیلمنامه و عکس برگزار می‌شود. بخش فیلم شامل 3 بخش مسابقه، جنبی و بخش ویژه است. بخش ویژه شامل فیلم‌هایی با نگاه ویژه به موضوع گردشگری و فرهنگ بومی در منطقه فرهنگی کاشان است.

حداکثر زمان فیلم‌ها در بخش مسابقه ۳۰ دقیقه است و این بخش توسط هیئت انتخاب و داوری متشکل از سه تا پنج عضو از هنرمندان و کارشناسان داوری خواهد شد.

بخش فیلمنامه نیز به منظور کشف استعدادهای جوان در زمینه فیلمنامه‌نویسی و با توجه به اهمیت این حوزه به عنوان زیرساخت تولید فیلم در 3 بخش آزاد، اقتباسی و ویژه برگزار می‌شود.

فیلمنامه‌های ارسالی باید بر مبنای زمان حداکثر ۲۵ دقیقه نوشته و نباید تولید شده باشند. فیلمنامه‌ها توسط هیئت داوران متشکل از سه کارشناس و هنرمند داوری خواهند شد.

بخش عکس جشنواره نیز شامل ۲ بخش مجموعه‌عکس و تک‌عکس است. در این بخش به مفاهیم والای فرهنگی براساس باورها و ویژگی‌های فرهنگی مناطق مختلف ایران اسلامی، ارایه اندیشه‌ای نو بر پایه پژوهشی جامع برای دستیابی به بیانی صریح و قدرتمند در ارایه یک اثر ناب پرداخته می‌شود. عکس‌ها توسط هیئت داوران متشکل از سه کارشناس و هنرمند داوری خواهند شد.

شرکت همه‌ فیلم‌سازان، نهادها، سازمان‌های دولتی و تهیه‌کنندگان بخش خصوصی آزاد و ثبت‌نام در جشنواره تنها از طریق اینترنت امکان‌پذیر است، درخواست‌کنندگان با مراجعه به سایت www.iycs.ir می‌توانند شرایط کامل شرکت در جشنواره را مطالعه و فرم تقاضا را تکمیل کنند. مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار دوم دی‌ماه سال‌جاری است.

503

کد خبر: 871655

وب گردی

وب گردی