پیام معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی به مناسبت هفته جهانی کارآفرینی

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی به مناسبت هفته جهانی کارآفرینی پیامی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، دکتر بزرگ حداد، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی به مناسبت هفته جهانی کارآفرینی پیامی صادر کرد. متن پیام بدین شرح است:

بسمه تعالی

کارآفرینی یکی از مهمترین ویژگی‎های انسان­های متعهد و خلاق است و ثمره آن آفرینش فرصت­های شغلی و تولید ارزش­های نوین در عرصه‎های اقتصادی، فرهنگی و نوآوری در زمینه‎های فناوری و ایجاد تحول در روند زندگی است. در فرآیند کارآفرینی باید به دانشجویان جرات و فرصت داد تا با انگیزه های قوی، آرمان­ها و انگیزه­های خود را در فضای کسب و کار از حالت بالقوه به حالت بالفعل درآورند و آفرینش­های اقتصادی، فرهنگی و هنری خود را عرضه کنند.

در مقوله کارآفرینی و اشتغال، نقش و ماموریت دانشگاه جامع علمی کاربردی، برجسته‎تر از دیگر دانشگاه‌های آموزش عالی قلمداد می‎شود. آموزش‌های علمی کاربردی به دلیل ماهیت طرح و تأکید بر جنبه‌های کاربردی در آموزش از اهمیت ویژه و راهبردی برخوردار هستند. این آموزش‌ها در واقع یک نوع مهارت آموزی بر اساس تقاضای بازار کار است که با ایجاد شغل در بهبود توانایی فردی و تخصصی دانشجویان مؤثر است. این نوع آموزش‌ها یکی از عوامل مؤثر بر توسعه و اثربخشی کارآفرینی در سطح کشور می‌باشند.

بدون تردید بیانات رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) در خصوص کارآفرینی، به عنوان یک عبادت و ارزش، نگاه همگان را به این اهمیت مقوله روشن می‎سازد. در این میان عزم جدی دولت تدبیر و امید در خصوص ترویج فرهنگ خلاقیت و کارآفرینی به عنوان موتور محرک اقتصاد مقاومتی نیز زمینه‎ساز اقدامات قابل تاملی در سال‎های اخیر در عرصه مهارت و کارآفرینی بوده است.

امیدواریم با اجرای برنامه‌های تحولی دانشگاه در خصوص بهبود اکوسیستم کسب و کار، بتوانیم دانش‎آموختگانی تربیت نماییم که با خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی خود، گامی کارا در راستای تحقق سیاست‎های اقتصاد مقاومتی بردارند و رهیافت جدیدی را در عرصه کسب و کار مبتنی بر دانش به ارمغان آورند، به طوری که با استفاده از پژوهش‌های کاربردی، مرزهای فناوری را گسترش داده و سبب ارتقاء سطح فناوری در کسب و کار دانش بنیان شوند.

از این رو، هفته جهانی کارآفرینی را که از 24 لغایت 30 آبان‎ماه می‎باشد ‎به خانواده بزرگ علمی کاربردی که کار را با اخلاق عجین کرده و کارآفرینی را سرلوحه کار آموزشی خود قرار داده‎اند تبریک عرض نموده و امیدواریم با بهره‎گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و هم‎افزایی توانمندی‎های خانواده بزرگ علمی کاربردی بتوانیم در این مسیر گام برداریم.

کد خبر: 871721

وب گردی

وب گردی