افزایش 33 درصدی بی خانمان ها در آلمان

در سال 2016، نزدیک به 52 هزار نفر در خیابان‌های آلمان زندگی کرده اند که این آمار یک سوم رشد بیشترنسبت به سال 2014 را نشان می‌دهد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری راشا تودی، انجمن فدرال آلمان برای کمک به افراد بی‌خانمان به تازگی گزارشی منتشر و اعلام کرده است شمار افرادی که در خیابان‌ها زندگی می‌کنند در سال 2016 نسبت به دو سال پیش از آن، 33 درصد افزایش یافته است.

در این گزارش آمده است: «در سال 2016، نزدیک به 52 هزار نفر در خیابان‌های آلمان زندگی کرده اند که یک سوم رشد نسبت به سال 2014 را نشان می‌دهد.»

این اطلاعات نشان می‌دهد شمار افرادی که در آلمان خانه‌ای برای خود نداشته اند از 335 هزار نفر در سال 2014، به 422 هزار نفر در سال 2016 افزایش یافته است. بسیاری از این افراد در محل‌های اقامت جمعی و یا خانه‌های مشترک با دوستان و یا خانواده‌های خود زندگی کرده اند.

رئیس این انجمن، افزایش نرخ اجاره مسکن، رشد ضعیف دستمزد و تامین محدود مسکن را از عوامل مهم در افزایش بی‌خانمانی در آلمان ذکر کرده است. مسکن متعلق به شوراهای محلی نیز از سال 1990 تاکنون کاهشی 60 درصدی داشته و به 1.2 میلیون واحد رسیده است. در سال‌های گذشته، شوراهای محلی ناچار به فروش این واحدها به سرمایه‌گذاران خصوصی شده اند.

وی گفت: «مقامات آلمان کنترل مسکن ارزان‌بها را از دست داده اند.»

برخی از سیاست‌مداران آلمانی سیاست موسوم به «درهای باز» که از جانب دولت کنونی این کشور اجرا شده است را یکی از علل این بحران دانسته اند. در سال 2015، شمار پناهجویان سوری، لیبیایی و افغان در آلمان 5 برابر افزایش یافت.

با این‌ حال، رئیس انجمن فدرال آلمان برای کمک به افراد بی‌خانمان گفت :هجوم پناهجویان به خاک آلمان تا حدی در بحران مسکن این کشور تاثیر داشته است؛ اما نمی‌توان ادعا کرد که این مساله تنها دلیل ممکن برای این معضل به حساب می‌آید.

در ماه گذشته، دو حزب اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان و اتحادیه سوسیال مسیحی بایرن (دو حزب متعلق به آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان) پذیرفتند شمار افرادی که به دلایل انسان دوستانه در خاک آلمان پذیرفته می‌شوند به 200 هزار نفر در سال محدود شود. با این‌حال، کارگران مهاجر شامل این برنامه جدید نخواهند شد.

کد خبر: 871775

وب گردی

وب گردی