پاسخ نیکزاد به جهانگیری/ پرداختن به تسویه حساب سیاسی دور از جوانمردی است

وزیر سابق راه و شهرسازی به اظهارات معاون اول رییس‌جمهوری درباره پروژه‌های مسکن مهر مناطق زلزله زده واکنش نشان داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ متن پاسخ علی نیکزاد وزیر سابق راه و شهرسازی به اظهارات معاون اول رییس‌جمهوری بدین شرح است؛اتفاق ناگوار زلزله اخیر غرب کشور، سبب تاسف عمیق اینجانب گردید. ضمن عرض تسلیت و تعزیت به مردم عزیز ایران اسلامی و بخصوص مردم غیور و شریف غرب کشورمان و خانواده های عزادار جانباختگان و مجروحین ناچارم مطالبی را به استحضار مردم عزیزمان برسانم.

1- در حالیکه همه نیروهای لشکری و کشوری، امدادی و سایرین مشغول امداد و نجات و اسکان موقت زلزله زدگان هستند، برخورد سیاسی و جناحی و غیر اخلاقی، جفا در حق مردم و زلزله زدگان است و سیاسیون از آب گل آلود ماهی می گیرند .
2- مسکن مهر، طرحی ملی و مبتنی بر قانون ساماندهی و تولید و عرضه مسکن (مصوب مجلس شورای اسلامی) است که در چارچوب مقررات و ضوابط فنی و با نظارت سازمان نظام مهندسی و براساس پروانه های صادره از سوی مراجع ذیصلاح و توسط پیمانکاران و انبوه سازان و سازندگان و تعاونی ها احداث گردیده است و براساس آمارهای صحیح و دقیق هیچ موردی از تخریب سازه ساختمانهای مسکن مهر در این زلزله ارائه نگردیده است و تنها در مواردی تخریب دیوارهای جانبی و دیوارهای داخلی تعدادی از ساختمانها که (توسط شرکت تعاونی مشاغل آزاد احداث گردیده ) گزارش گردیده است که در جای خود لازم است بررسی و علت یابی گردد.

3- اینکه معاون اول محترم رییس جمهور بر خلاف واقعیت اعلام نماید که اکثر خانه های تخریب شده مربوط به مسکن مهر است بسیار تاسف آور و پرداختن به اغراض سیاسی در چنین شرایط بحرانی دور از شان مقامات عالی رتبه کشور است و در اولین ساعات وقوع زلزله بدون حضور میدانی چطور به این نکته کارشناسی رسیده است ؟ جای بسی تعجب و حیرت است .

4- از مجموع 88840 واحد مسکن مهر شهری و روستایی احداثی در استان کرمانشاه در دولت نهم و دهم تنها دیوارهای تعدادی از واحدهای مسکونی دچار آسیب گردیده و این در حالی است که درهمین منطقه تعداد قابل توجهی از واحدهای مسکونی تخریب گردیده و فرو ریخته است و اشاره مقامات رسمی دولت به عمومیت تخریب ها در مسکن مهر دور از واقعیت است.

5- بنابر آمارهای رسمی از مجموع 432 عزیزی که در این حادثه دلخراش جان باخته اند، تنها 2 نفر از ساکنین واحدهای مسکن مهر بوده اند و بزرگنمایی برخی افراد نسبت به تلفات و خسارات ناشی از مسکن مهر جای تاسف دارد در این حادثه با توجه به اینکه بالغ بر 30500 واحد شهری و روستایی تخریب شده است اگر گفته معاون اول صحیح می باشد باید عمده تلفات در مسکن مهر می بود آیا این چنین است؟

6- با وجود شدت 7.3 ریشتری زلزله از این منطقه، با عنایت به نوسازی 37000 واحد مسکن روستایی در دولت نهم و دهم، خوشبختانه تلفات و خسارات ایجاد شده در روستاها به حداقل رسیده است اگر بازسازی مسکن های روستایی در دولت نهم و دهم در استان کرمانشاه نبود تکرار غم بار تلفات زلزله بم با 6.5 ریشتر بیش از 26 هزار جانباخته و دهها هزار مجروح دور از انتظار نبود.
7- متاسفانه معاندان و مغرضان با انتشار تصاویر خرابی های ایجاد شده توسط تروریستها در سوریه و مصر در تلاش هستند تا این خرابی ها را به مسکن مهر نسبت دهند که انتظار می رود دستگاهای مسئول با روشنگری از این اقدام غیر اخلافی ممانعت نمایند.

8- دولت مردان بدانند که از عمر دولت شان نزدیک به 5 سال گذشته است بجای پاس دادن همه ی نابسامانی ها به دولت گذشته از عملکرد خودشان بگویند و رئیس محترم دولت هم بداند پروژه اعلامی تان در کرمانشاه را تعاونی مسکن مشاغل آزاد ساخته است نه دولت قبلی ، دولت قبل تسهیلات ارزان قیمت و زمین ارزان به افراد واجد شرایط طبق قانون واگذار نموده است . آیا اگر 88840 واحد مسکن مهر شهری و روستایی ساخته نمی شد و مردم در ساختمان غیرمسکن مهر و غیر مقاوم اسکان می یافتند ویرانی آن مسکن ها فاجعه مصیبت بار بر مردم بوجود نمی آورد ؟

9- اکنون زمان تمرکز بر امداد و نجات و رساندن آب و برق تامین نیازهای اولیه زلزله زدگان عزیز از جمله پتو و غذا و پوشاک و لوازم گرمایشی می باشد و پرداختن به تسویه حسابهای سیاسی دور از جوانمردی است.

منبع: تسنیم

403

کد خبر: 871805

وب گردی

وب گردی