کمک های ارتش به مردم کرمانشاه ادامه خواهد داشت

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی گفت: همانطور که مردم غیور استان کرمانشاه در طول دفاع مقدس پشتیبان ما بودند، ما نیز امروز تا آخر با آن ها خواهیم بود و تا رفع نیازهای اولیه مردم عزیز مصیبت دیده، کمک های ارتش ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایسکانیوز، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: همانطور که مردم غیور استان کرمانشاه در طول دفاع مقدس پشتیبان ما بودند، ما نیز امروز تا آخر با آن ها خواهیم بود و تا رفع نیازهای اولیه مردم عزیز مصیبت دیده، کمک های ارتش ادامه خواهد داشت.

امیر سرلشکر موسوی در گزارشی از آخرین وضعیت امداد رسانی نیروهای ارتش به هم وطنان زلزله زده غرب کشور گفت: کار آوار برداری در شهرستان سر پل ذهاب به اتمام رسیده است اما در بعضی از روستاها به دلیل تخریب کامل ، احتمال اینکه آمار تلفات بالا برود وجود دارد.

سرلشکر موسوی تصریح کرد: برای تخلیه مجروحین از محل زلزله تا محل فرود بالگردها، یک زنجیره زمینی تشکیل دادیم و 50 فروند بالگرد بطور دائم یک پل هوایی بین منطقه زلزله زده و کرمانشاه را ایجاد کردند. همچنین بیمارستان 520 ارتش بسیار فعال عمل کرد و پذیرای بیش از 900 مجروح بود و همه نیروهای پزشکی اطراف را هم در آنجا مستقر کردیم و برای انتقال بیماران به تهران و شهرهای دیگر از هواپیماهای نیروی هوایی استفاده کردیم و با بالگردهای هوانیروز بیش از 900 نفر را از طریق پل هوایی از منطقه به بیمارستان کرمانشاه و تهران منتقل کردند که این یک کار استثنایی بود.

فرمانده کل ارتش با توجه به تخریب خانه ها و هوای سرد گفت: هرچه چادر در منطقه و تهران داشتیم را به کمک هلال احمر در اختیار هموطنان زلزله زده قرار دادیم و تعداد زیادی چادر گروهی نیز خریداری کردیم و با هواپیما به منطقه ارسال کردیم و الان تقریبا کسی بیرون از چادر نیست.

سرلشکر موسوی بیان داشت: بیمارستان های صحرایی از خسروی و ایلام به سرپل ذهاب منتقل شدند تا به مداوای مجروحین بپردازند.

وی گفت: طی 2 روز گذشته با تقسیم غذای کنسرو در خدمت هموطنان بودیم وبا توجه به قطعی آب منطقه بطری های آب معدنی را به دست زلزله زدگان عزیز رساندیم و با همکاری برادران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به بعضی از روستاها نیز کمک کردیم.

فرمانده کل ارتش از پخت غذای گرم برای زلزله زدگان خبر داد و افزود: از دیروز آشپزخانه های ارتش در منطقه را فعال کردیم که هر چقدر می توانیم غذای گرم در اختیار هموطنان عزیز زلزله زده قرار دهیم.

سرلشکر موسوی بیان داشت: همه این کارها برای این بود که بتوانیم اندکی از دردهای مردم مصیبت زده را کاهش دهیم.

704

کد خبر: 871809

وب گردی

وب گردی