اربیل به طور غیرمستقیم نتایج رفراندوم را رد کرد

نماینده اتحادیه میهنی کردستان در مجلس عراق گفت که دولت اقلیم کردستان به صورت غیر رسمی نتایج رفراندوم استقلال را باطل کرده و اکنون باید دولت عراق در مقابل اربیل از خود انعطاف نشان دهد.

به گزارش ایسکانیوز، بختیار شاویس در گفتگو با پایگاه خبری SNN در خصوص روابط اربیل و بغداد گفت که دولت عراق نمی تواند بر ابطال نتایج رفراندوم استقلال اقلیم کردستان به عنوان شرط آغاز گفتگوهای اربیل و بغداد، پافشاری کند، چرا که دولت اقلیم این شرط را اجرا کرده و به صورت غیرمستقیم نتایج رفراندوم را ابطال کرده است.

وی افزود که اطلاعیه دولت اقلیم کردستان در مورد احترام به حکم دادگاه‌ فدرال عراق در مورد یکپارچگی خاک عراق، موضع رسمی دولت اقلیم کردستان است و عدم پایبندی اربیل به نتایج رفراندوم را نشان می دهد و کردها با تکیه بر این موضع دولت اقلیم، از حیدر عبادی نخست وزیر عراق خواستە اند که در مقابل اربیل از خود انعطاف نشان دهد.

نماینده اتحادیه میهنی در مجلس عراق گفت که عبادی هیچ شرطی را برای دیدار با هیئت اقلیم کردستان اعلام نکرده و تنها شرطی که دولت عراق بر آن اصرار ورزیده ابطال نتایج رفراندوم است.

بختیار شاویس گفت که کردها در انتظار تعیین زمانی برای آغاز گفتگو از سوی بغداد هستند و آغاز گفتگوها از هر لحاظ در جهت منافع مردم اقلیم و تامین حقوق کارمندان و حقوق بگیران است

کد خبر: 871838

وب گردی

وب گردی