نشریات دانشجویی منصفانه  و تخصصی داوری می شود

دانشیار دانشگاه علامه طباطبایی و از داوران دومین جشنواره سراسری نشریات دانشجویی : دراین جشنواره سعی و تلاش داوران بر این است که منصفانه و واقع گرایانه، آثار را داوری کرده و امیدواریم این جشنواره بتواند واقعیت های موجود نشریات دانشجویی را بیان تا حقی از کسی ضایع نشود.

عباس اسدی دانشیار رشته روزنامه نگاری دانشگاه علامه طباطبایی و عضو هیات داوران دومین جشنواره نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس دانشگاه خبرگزاری ایسکانیور حاضر در جشنواره: باید اذعان داشت تمام آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره، شایستگی حضور در مراحل پایانی را دارند؛ اما به هر حال برخی از این آثار بیش از دیگری و براساس شاخص های لازم مورد توجه قرار گرفته است و توانسته اند نظر داوران را برای ادامه مسیر کسب کنند.

وی ادامه داد: با توجه به این مطلب که همه داوران در سطح بسیار بالایی قرار دارند؛ بالطبع ارزیابی ها و داوری ها تخصصی تر و بر اساس شاخص ها صورت می گیرد و فضا به سمتی است که جشنواره در سطح بالایی برگزار شود.

این داور جشنواره همچنین می گوید: بررسی ها براساس شاخصه هایی چون نحوه نگارش و میزان توجه به شاخصه های رسانه ای، چگونگی صفحه آرایی و صفحه بندی صورت گرفته و کیفیت و کمیت مطالب علمی و تخصصی به همراه چند شاخص دیگر از جمله ملاک های عینی بود که نشریات مورد بررسی قرار گرفت.

اسدی در ادامه بیان کرد: مطالب و محتوای نشریات به واسطه جامعیتی که در این جشنواره رخ داده بود، بسیار متنوع و ارزشمند است که البته نمی توان کتمان کرد که مقالات و نشریات فراز و نشیب ندارند اما با توجه به محتویاتی که تا هم اکنون مشاهده شده؛ نشریات محتوای خوبی دارند.

وی با اشاره به این مهم که باید هم به کمیت توجه کرد و هم کیفیت، خاطرنشان کرد: آنچه پس از داوری آثار حائز اهمیت است؛ مبحث آمورش دانشجویان در خصوص ایجاد مقالات و نشریات دانشجویی است چرا که این کمبود در بسیاری از نشریات مشهود بوده آینده این موضوع باید تخصصی تر دنبال شود.

این کارشناس مطبوعات تصریح کرد: نشریات دانشجویی درابتدای راه هستند و در این میان، چیزی که مهم جلوه می کند، برگزاری هرچه بهتر و بیشتر اینگونه جشنواره ها درسطح بالا است؛ از این نقطه نظر که جشنواره ها تخصصی تر و همچنین به صورت مجزا و حوزه بندی شده برقرار شود تا خروجی مطلوب تری از آن مشاهده کنیم.

وی متذکر شد: باید تلاش شود که فضا به سمتی برود تا با تفکیک تخصصی تر جشنواره ها و دسته بندی کردن موضوعات نشریات دانشجویی و جشنواره ها مرتبط به غنای این جشنواره ها افزود و همچنین به واسطه این رخداد فرهنگی، تلاش و کوشش شرکت کنندگان با هم گروهی های خود مورد سنجش قرارگیرد.

عباس اسدی در خاتمه ضمن تقدیر و تشکر از عوامل مرتبط با دومین جشنواره کشوری نشریات دانشجویی بیان کرد: امیدواریم که نشریات با قوت بیشتری این راه را ادامه داده و این فضای مطلوبی که فراهم شده، بیش از گذشته به توان و غنای نشریات دانشجویی بیافزاید.

کد خبر: 871926

وب گردی

وب گردی