مازندران مملو از ضایعات زیست محیطی و اجتماعی است

استاندار مازندران گفت: استان مازندران مملو از ضایعات زیست محیطی و اجتماعی است و باید برای رفع این معضلات چاره اندیشی شود.

به گزارش ایسکانیوز، محمد اسلامی بعدازظهر پنج شنبه در دیدار با ائمه جمعه شرق مازندران در شهرستان‌های بهشهر، نکا و گلوگاه اظهار کرد: بیکاری یکی از معضلات و مشکلات اجتماعی در استان مازندران است که عامل فسادهای مختلف است و باید مانع افزایش آن شد.

وی افزود: ناامیدی مهمترین آفت جامعه است که باید از آن جلوگیری شود و امید را در جامعه تزریق کنیم و با ناامیدی مبارزه شود.

استاندار مازندران با تاکید بر ایجاد انقلاب فرهنگی و طوفان فکری در جامعه خاطر نشان کرد: باید بر روی روستاها و توسعه آن تمرکز کنیم و با تثبیت جمعیت و توانمندسازی برای توسعه گام برداشت.

اسلامی، همچنین با تاکید بر اینکه فرمانداران در بخش‌های روستایی و توانمندسازی روستاها با تمام توان وارد شوند، یادآور شد: بوم گردی و توجه به صنایع روستایی یکی از برنامه‌های مهم توسعه روستایی است که باید در رونق بخشی این مهم تلاش شود.

وی گفت: مسوولان باید با ارائه عملکرد درست و مناسب خود، امید و توانمندسازی را در استان قوت بخشیده و تلاش کنند تا محرومیت‌ها و فقری که در پشت سرسبزی استان مازندران پنهان است، از این استان رخت بربندد.

نماینده عالی دولت در استان مازندران با تاکید بر توسعه بازار محصولات استان مازندران اظهار کرد: باید برا یتوسعه در ادامه راههای مثبت و موفق گذشته، راههای جدید ایجاد شود و برای توسعه همه جانبه با همدلی و تعامل گام برداشته شود.

اسلامی ادامه داد: اینکه استان مازندران مملو از زباله باشد قابل قبول نیست و باید تفکیک زباله از مبدأ و درب منازل اجرایی شود و فرمانداران مکلف به اجرایان هستند و با فرماندارانی که در محیط اطراف حوزه شهرستانی خود انباشت زباله و نخاله داشته باشند، برخورد می‌شود.

وی گفت: زباله، طلای کثیف است و میلیاردها تومان پول در این زباله‌ها پنهان شده است اما سهم استان مازندران از این سرمایه، تنها منظر زشت و نازیبای آن است که باید با همت همگانی برای رفع این معضل زیست محیطی اقدام شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه مازندران مهد سرمایه گذاری است، افزود: باید تبلیغات توسعه استان و سرمایه گذاری‌های مختلف در تهران و استان‌های بزرگ تبلیغ شود تا مردم با ظرفیت‌های مختلف این استان در بخش‌های مختلف، مناطق ویژه اقتصادی بندرامیرآباد و نوشهر و زیرساخت‌های لازم آشنا دشوند.

اسلامی گفت: باید برای توسعه استان در عمل وارد شد و به یاد داشت که با شعار نمی‌توان کار کرد بلکه باید با همت و تلاش مضاعف و برداشتن مونع، برای جذب سرمایه گذاران و توسعه استان تلاش شود.

901

کد خبر: 871978

وب گردی

وب گردی