مهم‌ترین ویژگی قرآن کریم، خلق بی واسطه آن است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان گفت: قرآن مخلوق مستقیم خداوند است و دست هیچ‌کس در خلق آن واسطه نبوده است و این نکته مهم ترین ویژگی خاص قرآن است.


به گزارش ایسکانیوز، در آیین اختتامیه بخش شفاهی بیست و دومین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی به میزبانی واحد اصفهان(خوراسگان)، آیت‌الله سید یوسف طباطبائی‌نژاد نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر اصفهان در سخنانی گفت: « انسان‌ها باید قلوب خود را با تلاوت قرآن نورانی کنند، همه مخلوقات در جهان با واسطه خلق شده‌اند، اما قرآن مخلوق مستقیم خداوند است و دست هیچ کس در خلق آن واسطه نبوده است و این نکته مهم‌ترین ویژگی خاص قرآن کریم است.
امام جمعه شهر اصفهان با تاکید بر تدبر در آیات نورانی قرآن خاطر نشان کرد: بدون تردید حتی نگاه کردن به صفحات، خطوط و آیات قرآن دارای ارزش و ثواب است، خواندن قرآن نیز دارای ثوابی عظیم است اما فهم قرآن و تدبر در آیات نورانی آن راهی برای نجات از ظلالت و گمراهی است.
آیت‌الله طباطبائی‌نژاد خاطرنشان کرد: قرائت قرآن و حفظ آن، همه مقدمه‌ای برای عمل به قرآن و دستورات آن است، اقامه نماز و قرائت قرآن در خانه، فرزندان ما را قرآنی و متدین بار می‌آورد، هم‌چنانکه پیامبر ختمی مرتبط(ص) فرمودند در خانه‌های خود قرآن بخوانید و نماز به پا دارید تا خانه‌هایتان نورانی شود. یادمان باشد که حضرت علی(ع) فرمودند سزاوارترین افراد به نماز، حاملان قرآن هستند، پس باید حاملان قرآن الگوی دیگران باشند و به دستورات آن عمل کنند.
حجت‌الاسلام و المسلمین عباسعلی رستمی مدیر فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این مراسم در سخنانی پیرامون بیست و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت گفت: بر اساس نظرات جامعه‌شناسان، انسان‌ها بدون تکیه‌گاه نمی‌توانند به حیات و زندگی خود ادامه دهند، بلکه نیازمند به تکیه‌گاه، پناهگاه و ملجأ هستند. بدون تردید در عصر حاضر، قرآن پناهگاه و ملجأ همه ماست. مهم‌ترین ویژگی قرآن، شکستن زمان و مکان‌هاست و ما باید برای سعادت دنیا و آخرت به قرآن تمسک جوییم و به دستورات حیات‌بخش آن عمل کنیم.
رستمی تصریح کرد: در بخش شفاهی بیست و دومین دوره مسابقات قرآن و عترت در مرحله مقدماتی بیش از 30 هزار نفر حضور داشتند که پس از طی مراحل مقدماتی و استانی، 480 نفر به مرحله کشوری راه یافتند که با میزبانی مطلوب واحد اصفهان(اصفهان) مرحله نهایی این دوره از مسابقات نیز به مدت سه روز برگزار شد و نفرات برتر در بخش‌ها و رشته‌های مختلف معرفی شدند.
وی افزود: در این دوره از مسابقات از داوران بین‌المللی و ممتاز که بیشتر از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های کشور بودند برای امر قضاوت در مسابقات استفاده شد.
بیست و دومین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی با حضور بیش از ۴۵۰ نفر از استادان و دانشجویان به مدت سه روز در رشته‌‌های قرائت، تحقیق و ترتیل، حفظ ۵، ۱۰، ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) برگزار شد.
با پایان این مرحله از مسابقات سراسری قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی، سه نفر اول هر رشته به جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان که از ششم تا نهم آذر سال جاری به میزبانی وزارت بهداشت در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی(تهران) برگزار می‌شود، راه پیدا خواهند کرد.
مراسم اختتامیه بخش شفاهی بیست و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی نیز با حضور جمعی از مدیران ارشد دانشگاه آزاد اسلامی و برخی دیگر از مسئولان کشوری و استانی از جمله آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان، دکتر ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در اصفهان برگزار شد.

کد خبر: 871987

وب گردی

وب گردی