افتتاح نمایشگاه شهدای شاخص اهل سنت سیستان و بلوچستان در زاهدان

نمایشگاه شهدای شاخص اهل سنت سیستان و بلوچستان از دوران دفاع مقدس تا دفاع از حرم امروز پنجشنبه با حضور رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و شماری از مسئولان استانی در دانشگاه آزاد اسلامی مرکز زاهدان افتتاح شد.

به گزارش ایسکانیوز، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان در حاشیه این آیین اظهار داشت: این نمایشگاه در راستای چهارمین همایش ملی قیام تاریخی عاشورا از دیدگاه اهل سنت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان برپا شد.
امین ‎رضا کمالیان ادامه داد: در این نمایشگاه عکس و بیوگرافی 36 شهید شاخص اهل سنت سیستان و بلوچستان از دوران دفاع مقدس تا دفاع حرم به نمایش گذاشته شده است.
وی افزود: همچنین همایش ملی قیام تاریخی عاشورا از دیدگاه اهل سنت با هدف ارتقای فرهنگی، آشنایی با ارزش‎ها و باورهای عاشورایی مردم به ویژه استادان، دانشجویان و سایر اقشار جامعه در راستای توسعه وحدت اسلامی امروز عصر در زاهدان برگزار می شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: در این همایش رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به همراه اعضای کمیسیون و شماری از علما، امامان جمعه اهل سنت از کشورهای پاکستان، افغانستان، سوریه و عراق به همراه استادان و صاحب نظران داخلی حضور خواهند داشت.
شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان چون جان شیرین از دستاوردهای نظام و خاک میهن اسلامی دفاع کرده و همچنان دفتر شهادت را گشوده نگه داشته و همواره مردانه در مقابل دشمنان ایستاده اند.
ولایتمداران این استان به عنوان مرزداران غیور میهن اسلامی چون هشت سال دوران دفاع مقدس مردانه در حفظ استقلال و تمامیت ارضی از هر نوع ایثار و رشادت دریغ نکرده و قاطعانه در مقابل دسیسه های و توطئه های دشمنان ایستاده اند.
سیستان و بلوچستان مفتخر است که جوان ترین شهید هشت سال دفاع مقدس کشور شهید 'سبیل اخلاقی' با 11.5سال سن از برادران اهل سنت را تقدیم نظام و میهن کرده است.
همچنین مسن ترین شهید این استان با 76 سال سن از برادران اهل سنت سیستان و بلوچستان است که در عملیات تروریستی مزدوران استکبار به درجه رفیع شهادت نایل آمده است.

کد خبر: 871990

وب گردی

وب گردی