دکتر ولایتی: تمسک به قرآن و عترت چراغ راه خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی است

مراسم اختتامیه بخش شفاهی بیست و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی در واحد اصفهان (خوراسگان) با حضور آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان، دکتر ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از مدیران دانشگاه آزاد اسلامی و مسئولان استانی و با قرائت پیام‌های جداگانه دکتر علی‌اکبر ولایتی و دکتر فرهاد رهبر آغاز به کار کرد.


به گزارش ایسکانیوز، متن کامل پیام رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی که از سوی حجت‌الاسلام عباسعلی حیدری مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در آغاز مراسم قرائت شد به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
دانشگاهیان عزیز و قرآن‌پژوهان گرامی
تاکید پیامبر عظیم‌الشان اسلام حضرت محمد مصطفی(صلوات الله علیه) بر اقتدای امت بر دو رکن قرآن و عترت، انی تارک فیکم الثقلین کتاب االله و عترتی که یکی خزانه معرفت الهی و آن دیگری مفسر قطعی آن، علتی جز سعادت امت را در بر نداشته است.
آنان که در پهنه تاریخ در برابر این دو رکن ایستادند و به وجوه گوناگون، با شیطانیت خود با آن دو رکن به مقابله برخواستند، به راستی غیر از ضلالت و گمراهی برای خود و انحطاط به دنبال نداشتند.
انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برآمده از آن با تمسک بنیانگذار کبیر، حضرت امام خمینی(ره) به قرآن و عترت و در ادامه با رهبری داهیانه مقام عظمای ولایت شکل گرفت، به ثمر نشست و با قوت و اقتدار به بنیانی مرصوص در مبارزه با استکبار جهانی به پایگاهی امید بخش برای جان های بیدار بدل شد.
دانشگاه آزاد اسلامی نیز در راستای همین نگاه، بزرگترین رویداد قرآنی خود، یعنی بیست و دومین دوره مسابقات قرآن و عترت را به همت معاونت فرهنگی و همکاری بخش های مختلف به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) برگزار نموده که امروز جلسه اختتامیه آن را شاهد هستیم.
عزیزان من:
همنشینی و انس با قرآن کریم در پرتو پذیرش و اطاعت از ولایت ائمه معصومین(علیهم السلام) و عترت پاک پیامبر مکرم اسلام(صلوات الله علیه) به منزله اکمال دین و اتمام نعمت و ضامن دست یافتن به مقام(امن) و (ایمان) است تا مصداق واژه فاخر (مومن) گردد و در این صورت به مقام (حیات طیبه) راه یابد که به فرموده قرآن کریم در سوره مبارکه نحل: مَنْ عَمِلَ صالِحاً مِنْ ذَکَرٍ أَوْ أُنْثی‏ وَ هُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْیِیَنَّهُ حَیاةً طَیِّبَةً وَ لَنَجْزِیَنَّهُمْ أَجْرَهُمْ بِأَحْسَنِ ما کانُوا یَعْمَلُونَ.
بدون شک برگزاری مسابقات سراسری قرآن و عترت به عنوان یکی از بزرگترین افتخارات در دانشگاه آزاد اسلامی زمینه مناسبی است تا مقدمات لازم برای این همنشینی و انس فراهم آمده و وعده حق تعالی محقق گردد؛ انشاء االله
این‌جانب ضمن تاکید بر ضرورت تعمیق هر چه بیشتر فعالیت ها و پژوهش‌های قرآنی و اهتمام به این موضوعات به ویژه در بهره‌برداری از ظرفیت‌های علمی و ارزشمند اساتید محترم و دانشجویان معزز، امیدوارم تمسک به قرآن و عترت همچنان چراغ راه کلیه دانشجویان، استادان و خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی باشد.
در پایان ضمن پاسداشت مقام رفیع قرآن و ائمه معصومین(علیهم السلام) از کلیه مسیولان و دست‌اندکاران این برنامه تشکر و برای همه شرکت‌کنندگان توفیق، عزت و سربلندی مسئلت می‌نمایم.
اللهم نور قلوبنا بالقرآن و زین اخلاقنا بالقرآن و اصلح امورنا بالقرآن
علی اکبر ولایتی
بیست و پنجم آبان ماه ۱۳۹۶

کد خبر: 871994

وب گردی

وب گردی