اولویت شهر تهران با سواره‌ها است

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: اولویت شهر تهران با سواره‌ها است، لذا شهر به پیاده‌ها پشت کرده است و باید نگاه حاکم بر آن تغییر کند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از باشگاه خبر، احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران در رابطه با وضعیت نامناسب پیاده روهای سطح شهر تهران اظهار کرد: اساسا اولویت شهر تهران با سواره‌ها است، لذا شهر به پیاده‌ها پشت کرده است.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: همیشه به نفع سواره، پیاده رو حذف می‌شود، همه چراغ‌های راهنمایی و رانندگی، روشنایی‌ها و تابلوهای شهری به سمت سواره است، بنابراین برای رفع مشکلات پیاده رو نیاز است که نگاه حاکم بر شهر عوض شود.

وی افزود: کلانشهر تهران ماشین محور شده است، لذا باید تلاش کنیم آن را به شهری انسان محور برای توجه بیشتر به پیاده ها تغییر دهیم.

عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: در برخی نقاط شهر آنقدر سواره محوری غالب است که به جای زیرگذر برای اتومبیل‌ها، زیرگذر برای پیاده‌ها در نظر گرفته شده است مثل چهارراه ولیعصر(عج) که برعکس شده و تردد مردم از زیرزمین و ماشین‌ها از روی زمین انجام می‌شود.

مسجد جامعی تصریح کرد: علاوه بر عوض شدن مسیر تردد پیاده‌ها و سواره‌ها در چنین اماکنی که از عواقب رویکرد ماشین محوری در جوامع است، صعب العبور شدن معابر برای معلولان نیز از دیگر مشکلاتی است که شهروندان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و این موضوع نیاز به رسیدگی و چاره اندیشی دارد.۷۰۵

کد خبر: 872044

وب گردی

وب گردی