محور نگار-بهرامجرد پرتلفات‌ترین مقطع جاده‌ای استان کرمان است

رئیس پلیس‌راه استان کرمان گفت: محور نگار تا روستای بهرامجرد و در ادامه تا تقاطع جاده جوپار بعد از کارخانه لاستیک و بالعکس، به نسبت طول پرتلفات‌ترین مقطع جاده‌ای استان از ابتدای امسال بوده است.

به گزارش ایسکانیوز،سرهنگ یوسف نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم ، با اشاره به آمار بالای تصادفات و تلفات جاده‌ای در محورهای برون‌شهری استان کرمان اظهار داشت: روزانه به طور متوسط قریب به سه نفر در جاده‌های برون‌شهری استان کشته و حدود 14 نفر مجروح می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه این میزان تلفات جاده‌ای یک واقعیت تلخ و ناگوار است که لزوم توجه جدی مردم و مسئولان را می‌طلبد گفت: اقدامات و تلاش‌های پلیس و دیگر سازمان‌های متولی و تاثیرگذار چون راهداری، اورژانس، هلال احمر و نهادهای فرهنگی همه در راستای کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای بوده است.

رئیس پلیس‌راه استان کرمان اعمال قانون و جریمه رانندگان متخلف را به عنوان یک ابزار پیشگیرانه در برابر جرائم رانندگی و در راستای پایبندی و رعایت قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی برشمرد و افزود: ایمن‌سازی جاده‌ها و استانداردسازی خودروها باید توسط نهادهای متولی این امر پیگیری شود.

وی آمار 16 هزار نفر کشته در حوادث جاده‌ای در کشور را یک درد ملی برشمرد و گفت: این واقعیت تلخ نیازمند عزم ملی و اراده جمعی همه مردم، مسئولان، نهادها، سازمان‌ها، رانندگان، سرنشینان و خانواده‌ها است.

نجفی جاده کرمان-بم، کرمان-بافت، کرمان-سیرجان، سیرجان-شهربابک-انار، کرمان-رفسنجان و رفسنجان-انار را از پرتلفات‌ترین جاده‌های برون‌شهری استان برشمرد و گفت: محدوده نگار تا روستای بهرامجرد و در ادامه تا تقاطع جاده جوپار بعد از کارخانه لاستیک و بالعکس، به نسبت طول پرتلفات‌ترین مقطع جاده‌ای استان از ابتدای امسال بوده است.

وی با اشاره به اینکه تردد در این مسیر به صورت دوطرفه انجام می‌شود تصریح کرد: عمده تصادفات در این محور به علت انحراف به چپ و یا سبقت غیرمجاز بوده است.

رئیس پلیس‌راه استان کرمان با بیان اینکه به رانندگان توصیه می‌شود از مسیر جایگزین کرمان-باغین-سه‌راهی بردسیر-نگار استفاده کنند گفت: تردد از این محور به دلیل دوبانده بودن از ایمنی بالاتری برخوردار است.

وی افزود: محورهای روستایی و فرعی جاده سوغان-دولت‌آباد در شهرستان ارزوئیه، جاده شرف‌آباد-زنگی‌آباد در شهرستان کرمان و جاده روستایی سیریز در شهرستان زرند بیشترین تصادفات جاده‌های روستایی را به خود اختصاص داده‌اند.

902

کد خبر: 872122

وب گردی

وب گردی