دریای عمان مواج است/شناورهای صیادی سیستان و بلوچستان احتیاط کنند

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: طی سه روز آینده در بخش های شرقی تنگه هرمز افزایش ابر همراه با رگبار و رعد و برق موجب مواج شدن دریای عمان می شود.

به گزارش ایسکانیوز،علی ملاشاهی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: بر اساس آخرین نقشه های همدیدی و آینده نگری هواشناسی در حال حاضر آسمان اکثر نقاط استان سیستان و بلوچستان عمدتا صاف است.

وی افزود: همچنین طی این مدت در نواحی جنوبی استان در ساعات بعد از ظهر آسمان کمی ابری همراه با بادهای ملایم تا متوسط پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: از نظر دمایی هوای سرد در استان به ویژه در شب ها تا روز یکشنبه هفته آینده ماندگار است به طوری که در زاهدان، خاش و برخی توابع آن ها و همچنین سایر ارتفاعات سردسیر مرکزی سیستان و بلوچستان دمای زیر صفر برای اوایل صبح محتمل است.


کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: از روز دوشنبه تا پایان هفته آینده همراه با رشد ابر به تدریج قدری از شدت سرمای هوا به ویژه در طول روز در سطح استان کاسته می شود.

وی با اشاره به اینکه دریای عمان طی امروز در شرق تنگه هرمز و فردا کل دریا به علت وزش بادهای شمالی نسبتاً مواج است، گفت: طی سه روز آینده در بخش های شرقی تنگه هرمز افزایش ابر، رگبار و رعد و برق رخ خواهد داد که ضروریست شناورهایی که در این مسیر تردد می کنند جوانب احتیاط را درنظر بگیرند.

وی تصریح کرد: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته زاهدان با حداقل دمای ۱ و راسک، قصرقند و کنارک با حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای استان بودند.

902

کد خبر: 872224

وب گردی

وب گردی