بررسی قیمت سه ارز پرطرفدار در هفته‌ی چهارم آبان/ بیشترین نرخ دلار 4137 تومان + جدول

بازار ارز در هفته ای که گذشت با نوسان همراه بود، نرخ دلار همراه با دیگر ارزها مانند یورو و درهم امارات روند صعودی را در پیش گرفتند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ بازار ارز در هفته ای که گذشت با فراز و نشیب های بسیاری همراه بود به گونه ای که نرخ دلار، یورو و درهم امارات که به عنوان ارزهای پرمعامله در بازار محسوب می شوند با افزایش روبرو شد.

دلار در اوایل هفته با نرخ 4 هزار و 77 تومان در بازار آزاد داد و ستد شد، روز یکشنبه به کانال 4 هزار و 100 تومان نزدیک و با نرخ 4 هزار و 93 تومان به فروش رسید، این ارز روز دوشنبه به کانال 4 هزار 100 تومان ورود پیدا کرد و به قیمت 4 هزار و 113 تومان رسید، این افزایش قیمت ادامه داشت تا اینکه در روز سه شنبه با قیمت 4 هزار و 137 تومان معامله شد.

لازم به ذکر است، دلار در روز چهارشنبه برخلاف روزهای گذشته روند نزولی را طی کرد و با قیمت 4 هزار و 93 تومان به فروش رسید اما در آخرین روز معاملاتی مجددا روند افزایشی را در پیش گرفت و با قیمت 4 هزار 101 تومان داد و ستد شد.

گفتنی است، یورو و درهم امارات نیز مانند دلار در روند معاملاتی هفته ای که گذشت با نوسان همراه بودند، نرخ یورو در ابتدای هفته 4 هزار و 797 تومان بود در حال که روز پنج شنبه با افزایش روبرو شد و با نرخ 4 هزار و 892 تومان به معاملات خود پایان داد، درهم امارات نسبت به یورو و دلار با نوسان کمتری همراه بود به گونه ای که در ابتدای هفته با قیمت 1 هزار و 119 تومان معامله شد و در پایان هفته به نرخ 1 هزار و 132 تومان رسید.

در همین رابطه، اباذر نجمی در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز به نوسان نرخ ارز در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: افزایش نرخ ارز در هفته ای که گذشت، پیش بینی شده بود و توقع افزایش نرخ وجود داشت.

او در ادامه دلیل افزایش نرخ ارز را اینگونه بیان کرد: به طور سنتی نرخ ارز طبق روال سال های گذشته بعد از شهریور ماه با افزایش همراه می شود که امسال هم این روند ادامه داشت و نرخ ارز به خصوص دلار افزایش داشته است.

نجمی اظهار داشت: به دلیل کاهش حجم معاملات در نیمه نخست سال، نرخ ازر تحت تاثیر قرار می گیرد و با کاهش روبرو می شود. این درحالیست که در نیمه دوم سال به دلیل افزایش حجم معاملات و نیز تزریق بودجه دولت به اقتصاد کشور، نرخ ارز صعودی می شود و این افزایش تا آذرماه ادامه دار خواهد بود.

کارشناس بازار ارز پیش بینی خود از روند قیمتی ارز در هفته جاری را اینگونه بیان کرد: نرخ ارز در هفته جاری به دلیل تعطیلی پیش رو با تغییر چندی همراه نخواهد بود و قیمت دلار بین 4 هزار و 100 تومان در نوسان است.

401

کد خبر: 872264

وب گردی

وب گردی