وزیر دفاع نروژ از ترکیه رسما عذرخواهی  کرد

وزیر دفاع نروژ رسما از ترکیه به دلیل اتفاق ناپسند و خصمانه در رزمایش «Trident Javelin» ناتو در شهر استاوانگر این کشور عذرخواهی کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری آناتولی، فرانک باک ینسن، وزیر دفاع نروژ با انتشار بیانیه ای در وب سایت رسمی این وزارتخانه در ارتباط با بی‌احترامی و اقدام خصمانه علیه ترکیه در رزمایش «Trident Javelin» سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» در شهر استاوانگر این کشور، از ترکیه رسما عذرخواهی کرد.

در این بیانیه آمده است؛«این اشتباه از جانب یک شهروند نروژی که تنها برای این رزمایش استخدام شده بود، انجام گرفته است. پیامی که از جانب یک شهروند عادی نروژ منتشر شده هیچ ارتباطی با دولت نروژ و سیاست‌های این کشور ندارد. بابت مطالبی که در این پیام منتشر شده عذرخواهی می کنم. ترکیه یکی از مهمترین متحدان ناتو است و به همکاری نزدیک با این کشور اهمیت زیادی قائل هستیم. شهروند متخلف نروژی که این پیام را نشر کرد نیز بلافاصله اخراج شده و تحقیقات گسترده ای در این زمینه آغاز شده است.»

گفتنی است، ترکیه به دلیل بی احترامی به مصطفی کمال آتاتورک بنیانگذار و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در رزمایش سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» در نروژ که به منظور کسب آمادگی برای جنگ احتمالی برگزار شد، 41 پرسنل نظامی خود را از رزمایش خارج کرد.

کد خبر: 872348

وب گردی

وب گردی