وضعیت درختان پادگان  06 مناسب نیست

رییس اداره محیط زیست شهر تهران ضمن اشاره به بازدید مسئولان محیط زیست از پادگان ۰۶ گفت: هر برنامه‌ای توسط هر نهادی که در پادگان ۰۶ اجرا می‌شود باید در راستای حفظ محیط زیست باشد.

به گزارش ایسکانیوز ،محمد حسین بازگیر با بیان اینکه شهرداری یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین نهادهای شهر است و اداره محیط زیست به‌ ناگزیر باید با شهرداری و سایر نهادها تعامل داشته باشد، اظهار کرد: بر اساس قانون اساسی تک تک آحاد جامعه در قبال محیط زیست مسئولیتی برعهده دارند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس قانون حفظ و گسترش فضای سبز شهری، شهرداری موظف به نگهداری از فضای سبز شهری است، تصریح کرد: با گسترش فضای سبز می‌توان به بهبود وضعیت زیستی شهر تهران کمک کرد.

رییس اداره محیط زیست شهر تهران درباره وضعیت پادگان ۰۶ که قرار است شهرداری و ارتش اقداماتی جهت ساماندهی آن منطقه انجام دهند، تصریح کرد: تیمی از همکاران ما برای بازدید به پادگان ۰۶ رفتند و متاسفانه مشاهده کردند که از درختان آن محل نگهداری نمی‌شود.

بازگیر با تاکید بر اینکه ما حتی نباید اجازه دهیم که درختی در یک خانه شخصی خشک شود، گفت: اگر باغی در مالکیت شخصی و در حال تخریب یا خشک شدن باشد شهرداری وظیفه دارد که از آن باغ نگهداری کند و اجازه آسیب رساندن به آن‌ را ندهد.

وی ادامه داد: اداره محیط زیست تهران از شهرداری توقع دارد که اگر برنامه‌ای توسط هر نهادی در پادگان ۰۶ پیاده می‌شود درعین حال که در راستای توسعه‌ی شهری باشد به زیان محیط زیست نباشد، همچنین اداره محیط زیست شهر تهران نامه‌ای به شهرداری برای نگهداری از درختان این پادگان ارسال کرده و پیگیر آن است تا شهرداری در کنار منافع خود به منافع زیست محیطی نیز توجه کند.

رییس اداره محیط زیست شهر تهران در ادامه با اشاره به اینکه در شهر تهران دو کریدور برای جابجایی هوا وجود دارد، تصریح کرد: این دو کریدور از غرب و شمال غرب تهران به سمت شرق و جنوب شرق هستند که یکی از آنها در راستای بزرگراه شهید همت و دیگری در بزرگراه شهید حکیم است.

بازگیر در پایان با تاکید بر اینکه نباید مانعی در این کریدورها برای جابجایی هوا به وجود بیاید، گفت: برای مثال در منطقه ۲۲ که یکی از کریدورهای جابه‌جایی هوا است برخی مشکلات زیست محیطی وجود دارد که باید رفع شوند و کریدورها به رسمیت شناخته شوند.

705

کد خبر: 872464

وب گردی

وب گردی