شاهزادگان بازداشتی عربستان راهی بیمارستان‌  شدند

کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل در ژنو نیز گزارش داد، هلال احمر عربستان ۱۲ شاهزاده به علت شکنجه‌های شدید و ضربه‌های محکم از هتل ریتز در قلب ریاض به بیمارستان‌های این شهر منتقل کرده و بسیاری از آنها دچار سکته مغزی و قلبی شده‌اند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از الجزیره، شاهزادگان به اجبار ناگزیر شده‌اند، سند صرف نظر از ۸۵ درصد از دارایی‌ها و ثروت‌شان را امضا کنند.

این افشاگری را مهمترین روزنامه اقتصادی آمریکا یعنی وال استریت ژورنال انجام داده است.

همچنین بیش از ۱۰ تاجر که دو تن از آنها لبنانی هستند به منظور مداوا در پی نامساعد شدن وضعیت سلامتی‌شان یا افزایش یا افت فشار به بیمارستان‌های ریاض منتقل شده‌اند.

این سازمان اعلام کرد، ناظران آثار شکنجه و ضرب و شتم شاهزادگان و تجار را به طور بی‌سابقه‌ای مشاهده کرده‌اند و گردن یکی از شاهزادگان در نتیجه ضربه محکم با چوب شکسته است.

در پی آن محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان دستور ایجاد بیمارستان میدانی در داخل هتل ریتز و ایجاد یک اتاق جراحی با حدود ۴۰ پزشک را به هتل ریتز داده تا به مداوای شاهزادگان بازداشتی که تعدادشان به ۴۲ تن از اعضای خاندان سعود و ۴۲۰ تاجر با تابعیت‌های مختلف می‌رسد، داده است تا به خارج از هتل منتقل نشده و آثار شکنجه و شکستگی به بیرون درز نکند.

در پی آن محمد بن سلمان دستور داده است، ناظران سازمان حقوق بشر در بیمارستان‌ها حضور نیافته و در آمبولانس‌های حامل شاهزادگان به بیمارستان‌ها جهت درمان حضور نیابند.

کد خبر: 872507

وب گردی

وب گردی