برگزاری کرسی آزاداندیشی اخلاق حرفه ای در واحد گرمسار

کرسی آزاد اندیشی با موضوع اخلاق حرفه ای در دانشگاه و مروری بر اصول اخلاقی در فضای علم ویژه استادان خواهر در واحد گرمسار برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از دانشگاه آزاد، در ادامه برگزاری سلسله جلسات کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار، کرسی آزاد اندیشی با موضوع اخلاق حرفه ای در دانشگاه و مروری بر اصول اخلاقی در فضای علم ویژه استادان خواهر در این واحد دانشگاهی برگزار شد.

در این جلسه دکتر سهیلا علیرضا نژاد، دانشیار و عضو هیات علمی گروه جامعه شناسی دانشکده علوم انسانی، مدرس و سخنران این کرسی در خصوص موضوعات مرتبط با اخلاق حرفه ای در دانشگاه به بیان سخنان خود پرداخت.

مروری بر اصول اخلاقی در فضای علم، موفقیت دانشگاه و اصول اخلاقی، اصول اخلاق حرفه ای، اصول و ارزش های خاص علم، عناصر اخلاقی علمی، صداقت دانشگاهی در مفهوم عام، علم اخلاق و عمل اخلاقی و هنجارهای اخلاقی فضای علم موضوعاتی بود که در این جلسه در خصوص آنها بحث و تبادل نظر شد.

دکتر سهیلا علیرضا نژاد با بیان اینکه ماهیت دانشگاه به اصول اخلاقی آن وابسته است،گفت: اصول اخلاقی در واقع سازمان دانشگاه را آن چنان که باید، می سازد.

وی موفقیت دانشگاه در اجرای وظایفش در مقابل جامعه را تا حد زیادی به تابعیت از اصول اخلاقی مرتبط دانست و تاکید کرد: بحث اخلاق در هیچ سازمانی به ویژه در دانشگاه یک مد ساده و زودگذر نیست بلکه بنیادی اساسی در عملکرد درست سازمان دانشگاه است.

عضو هیات علمی واحد گرمسار ادامه داد: عدم رعایت اصول اخلاقی متکی بر تولید دانش علمی می تواند دلیل مهمی بر شرایط موجود از قبیل مقالات فست فودی، بازتولید بی پایان یک پایان نامه توسط دانشجویان مختلف باشد و این شرایط بی تردید کشور را از بهره برداری از تولیدات علمی در دانشگاه ها محروم می کند.

کد خبر: 872523

وب گردی

وب گردی