آغاز مرحله دوم آواربرداری به منظور بازسازی منازل زلزله زدگان/ برای پراخت وام هیچ اولویتی وجود ندارد

معاون استانداری کرمانشاه با بیان این که آواربرداری از مناطق زلزله زده در دو مرحله صورت می گیرد، گفت: آواربرداری امداد و نجات مصدومین از زیر آوار تمام شده و آواربرداری به منظور نوسازی و بازسازی منازل از صبح امروز آغاز شده است.

‌مجتبی نیک کردار با بیان این که آب تمام روستاها در استان کرمانشاه وصل است، در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: تنها در یک مجتمع آبرسانی صورت نپذیرفته است که نیروها برای آبرسانی به این مجتمع در حال فعالیت هستند.

برق در تمام روستاها و شهرها وصل است/ نیازهای زلزله زدگان نیازهای درازمدتی

وی با اشاره به این که برق در تمام روستاها و شهرها وصل است، خاطرنشان کرد: عملیات گاز رسانی به منازل به تدریج صورت می پذیرد و این موضوع به آن دلیل است که کارشناسان اداره گاز باید خانه به خانه برای جلوگیری از خطر انفجار گاز به خانه ها رفته تا خانه ای با نشتی گاز روبه رو نشود و راه گاز را برای خانه ها باز کنند.

معاون استانداری کرمانشاه با اشاره به این که نیازهای زلزله زدگان نیازهای درازمدتی است، ادامه داد: در حال حاضر با توجه به نزدیک شدن فصل زمستان نیاز به مواد غذایی از جمله کنسرو، وسایل گرم کننده، لباس گرم جدید، پتو و اقلام این چنینی احتیاج داریم تا انشالله این کمک ها را ذخیره و در طول فصل زمستان میان مردم توزیع خواهیم کرد.

وی با بیان این که همچنان آماده دریافت کمک ها هستیم، تاکید کرد: کمک هایی که از سوی مردم برای زلزله زدگان می آید را حتما به نیروهای ما تحویل دهند تا به دست مردم عزیز برسد.

نیک کردار ادامه داد: ارتش، سپاه پاسداران، هلال احمر و استانداری دارای انبارهای بسیاری هستند که همواره این کمک ها را دریافت و ذخیره خواهند کرد.

آغاز مرحله دوم آواربرداری به منظور نوسازی و بازسازی منازل

معاون استانداری کرمانشاه با بیان این که آواربرداری در دو مرحله صورت می گیرد، گفت: آواربرداری امداد و نجات مصدومین از زیر آوار تمام شده و آواربرداری به منظور نوسازی و بازسازی منازل از صبح امروز آغاز شده است.

برای پراخت وام هیچ اولویتی وجود ندارد/ آغاز ارزیابی منازل آسیب دیده

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای پرداخت وام به زلزله زدگان اولویت بندی صورت خواهد گرفت، گفت: پس از تشکیل پرونده برای خانوار وام به تمام خانواده ها تعلق خواهد گرفت و هیچ نوع اولویت بندی به این منظور صورت نگرفته، زیرا قصد داریم مردم به زندگی عادی خود بازگردند.

معاون استانداری کرمانشاه با بیان این که پرداخت وام برخی از مناطق زلزله زده به استان های دیگر به عنوان استان های معین تقسیم شده است، گفت: انشالله پرداخت وام با کمک استان های معین همزمان با یکدیگر صورت می پذیرد.

وی همچنین در رابطه با این موضوع که چه زمانی کار ارزیابی منازل آسیب دیده آغاز می شود، گفت: از صبح امروز ارزیابی از منازل آسیب دیده آغاز شده است.

نیک کردار همچنین گفت: کمک های ارسالی از سوی کشورهای دیگر به زلزله زدگان استان از کانال وزارت خارجه به ما انتقال پیدا می کند و تا آنجا که من اطلاع دارم یک هواپیما از ابوظبی برای کمک به زلزله زدگان در کرمانشاه نشسته است.

901/900

کد خبر: 872530

وب گردی

وب گردی