معرفی برترین شهرهای فرهنگی روسیه

طی مطالعات و بررسی‌های دانشگاه اقتصاد سنت پترزبورگ، قازان، گروزنی، نووسیبیرسک و مسکو به عنوان پنج شهر برتر فرهنگی در فدراسیون روسیه مشخص شدند.

به گزارش ایسکانیوز از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دانشگاه اقتصاد وابسته به دولت روسیه، فرهنگی ترین شهرهای کشور روسیه را اعلام کرد.

در فهرست پنج شهر برتر فرهنگی، سنت پترزبورگ، قازان، گروزنی، نووسیبیرسک و مسکو قرار دارد. در تنظیم این رده بندی، عقیدۀ ساکنان شهر در زمینۀ تعداد نهادهای فرهنگی (تئاتر، سینما، گالری و کتابخانه) و همچنین رضایت جمعیت از فضای فرهنگی و نظام آموزشی در نظر گرفته شده است.

در مورد شهر سنت پترزبورگ که در این رده بندی جایگاه اول را به خود اختصاص داده است، 94% براین عقیده بودند که در این شهر به قدر کافی نهادهای فرهنگی وجود دارد، این میزان در مورد مسکو 89% است. شاخص میانگین در میان شهرها 83% است.

در عین حال مشخص شده که نظام آموزشی بیش از همه در شهر تمسک است که 95% جامعه آماری ساکن این شهر بر این باورند که در این شهر «میتوان تحصیلات با کیفیت و به روزی کسب کرد». به دنبال آن در این فهرست شهرهای نووسیبیرسک، ولادی وستوک، کراسنایارسک و وارونژ قرار دارند.

رده بندی براساس پرسشهای جامعه شناسی بدست آمده است. جامعه آماری هر شهر را 600 نفر تشکیل داده است.

**ساخت شعبه موزۀ آرمیتاژ در یکاترینبورگ تا سال 2020

همچنین "ولادیمیر مدینسکی" وزیر فرهنگ فدراسیون روسیه از امکان تاسیس مرکز فرهنگی-آموزشی ارمیتاژ اورال در شهر یکاترینبورگ تا سال 2020 خبر داد.

براساس این گزارش، وزیر فرهنگ در صفحه تویترش از سفر کاری خود به شهر یکاترینبورگ و پرداختن به طرحهای تعمیر سیرک (2018-19)، تئاتر اپرا و باله و ساخت شعبۀ «آرمیتاژ-اورال» تا سال 2020 خبر داد.

پیش از این مدینسکی برای بررسی امکان تامین بودجه فدرال برای ساخت شعبۀ اورال ارمیتاژ اعلام آمادگی کرده بود.

کاترینبورگ در نظر دارد مرکز «آرمیتاژ-اورال» را در دو ساختمان در مرکز شهر تاسیس نماید. در یکی از ساختمانها نمایش آثار و در دیگری حفظ آثار، کارگاههای مرمت و کلاسهایی برای برگزاری درسگفتار پیشبینی خواهد شد. مساحت کلی دو ساختمان در خیابان واینر 6،4 هزار مترمربع است که هزینه ساخت آن بیش از 576 میلیون روبل خواهد شد. در بودجۀ استان سوردلوفسک برای سال 2018 تصمیم بر تخصیص 170 میلیون روبل است.

شهر یکاترینبورگ در تاریخ ارمیتاژ دولتی از جایگاه ویژه¬ای برخوردار است. در ماه جولای سال 1941 از کلکسیون موزۀ شهر لنینگراد 1،118 میلیون اثر به سوردلوفسک منتقل شد. این آثار در طی مدت جنگ بزرگ میهنی در گالری نقاشی سوردلوفسک حفظ و اکتبرسال 1945 این آثار باارزش مجددا به شهر لنینگراد بازگردادنده شدند.

در سال 1947 در ازای قدردانی بابت حفظ این کلکسیون بیش از 200 اثر به سوردلوفسک اهدا شد.

502

کد خبر: 872532

وب گردی

وب گردی