امید ایران نا امید شد/ وقتی آقای گل پرسپولیس نخواست مرد سال آسیا شود!

طبق روال هر سال کنفدراسیون فوتبال آسیا قصد دارد طی مراسمی خاص این بار به میزبانی بانکوک تایلند مراسم بهترین های سال فوتبال قاره کهن را برگزار کند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، طبق روال هر سال کنفدراسیون فوتبال آسیا قصد دارد طی مراسمی خاص این بار به میزبانی بانکوک تایلند مراسم بهترین های سال فوتبال قاره کهن را برگزار کند که این مراسم طبق هماهنگی های به عمل آمده روز 29 نوامبر 2017(هشتم آذرماه 96) با حضور میهمانان ویژه برگزار خواهد شد. نکته قابل توجه غیبت شاگردان کی روش در فهرست نامزدهای بهترین های فوتبال آسیاست.

تیم ملی ایران با هدایت کارلوس کی روش موفق شد به عنوان دومین تیم صعود کننده به جام جهانی برود؛ اما جالب اینجاست هیچکدام از شاگردان او در لیست نیستند! مهدی طارمی نیز نسبت به عملکردش در دیدارهای بین المللی می توانست یکی از نامزدها باشد که محرومیت 4 ماهه اش مانع این کار شد.

کسانی که در بازی های کنفدراسیون آسیا شامل جام ملت های آسیا، انتخابی جام جهانی و مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و همچنین AFC کاپ بهترین بازیکن می شوند، بعد از جمع امتیازات آنها، به عنوان بهترین بازیکن سال آسیا معرفی خواهند شد. در واقع کسانی که در این بازی ها حضور دارند بر مبنای تعداد انتخابشان به عنوان بهترین بازیکن زمین در پایان سال به عنوان بازیکن برتر آسیا معرفی خواهند شد. در سالهای گذشته بازیکنان خوبی مثل جواد نکونام وجود داشتند که در تیم ملی ایران هم کاپیتان بود. ولی در آن مقطع زمانی نکونام در اوساسونای اسپانیا بازی می کرد. طبیعتاً نکونام در مسابقات انتخابات جام جهانی و جام ملت های آسیا با تیم ملی ایران حضور داشت ولی در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا حضور نداشت و به همین خاطر به عنوان برترین بازیکن سال انتخاب نمی شد.

علی کریمی معروف به جادوگر فوتبال آسیا، آخرین نماینده ایران در سال 2012 کاندید دریافت جایزه بهترین بازیکن آسیا شد؛ وی در گزینش AFC در کنار لی کیون هون کره‌ای و ژنگ شی چینی یکی از 3 گزینه مورد نظر کنفدراسیون قاره برای کسب این عنوان بود، اما متاسفانه موفق به دریافت آن نشد. کریمی در سال 2004 برای اولین مرتبه توانست به این افتخار بزرگ دست پیدا کند. البته قبل از افتخار آفرینی او ، خداداد عزیزی، علی دایی و مهدی مهدوی کیا توانسته بودند صاحب این جایزه ارزشمند شوند.

بنا به فهرستی که AFC در بخش های مختلف منتشر کرده است فوتبال ایران در سه بخش بهترین فدراسیون، بازیکن جوان سال و بازیکن برتر فوتسال کاندید کسب عنوان برترین ها شده است اما در مهمترین بخش ها که انتخاب بازیکن برتر بازیکن سال آسیا و همچنین مربی برتر است هیچ کاندیدایی از ایران در جمع نفرات معرفی شده حضور ندارند.

در بخش بهترین بازیکن سال آسیا کنفدراسیون فوتبال آسیا همان طور که پیش بینی می شد عمر الخریبین ستاره سوریه ای را بعد از درخشش در بازی های لیگ قهرمانان آسیا با پیراهن الهلال همین طور مقدماتی جام جهانی 2018 با سوریه در میان کاندیداها قرار داد تا رقابت او با عمر عبدالرحمان مرد سال 2016 آسیا و وو لی از چین جالب توجه باشد. عنوانی که به جای این مهاجم سوری می توانست در اختیار مهدی طارمی ستاره ملی پوش پرسپولیس قرار بگیرد اما ... .

601

کد خبر: 872550

وب گردی

وب گردی