مالکان واحدهای مسکونی خسارت‌دیده از زلزله‌ی اخیر در ایلام چکار کنند؟

در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استانداری ایلام اعلام شد: مردم استان ایلام از دوم تا پایان آذرماه سال جاری می‌توانند درخواست تعیین خسارت منازل خود را به بنیاد مسکن تحویل دهند.

به گزارش ایسکانیوز، حسین کلانتری معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام نیز در این نشست، اظهار کرد: مردم نوع دوست ایلام کمک‌های بسیار خوبی به زلزلهزدگان انجام دادند و استان ایلام جزو اولین استان‌های کمک رسان به زلزله زدگان کرمانشاه بود .

کلانتری با تشکر از مردم شریف استان که در کمک رسانی به مردم زلزله‌زده سنگ تمام گذاشتند، گفت: استان ایلام دو هفته با تمام قوا در پی مراسم اربعین و خدمات‌دهی به زوار عتبات عالیات فعال بودند و هنوز این همایش بزرگ به اتمام نرسیده بود که زلزله به وقوع پیوست و در این میان مردم ایلام با توجه به این که خود دچار خسارت و زلزله شده بودند تلاش زایدالوصفی برای کمک رسانی به مردم زلزله زده استان کرمانشاه انجام داده و جزو اولین استان‌هایی بود که وارد مناطق زلزله‌زده شدند.

وی افزود: استان ایلام در چهار جبهه متفاوت نسب به خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه در حال عمل است جمعیت هلال احمر استان با امکانات و تجهیزات مناسب نسبت به خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان اقدام می‌کند بهزیستی، سپاه و بنیاد مسکن نیز دراین مناطق مشغول خدمت‌رسانی هستند.

معاون سیاسی استاندار ایلام با اشاره به حضور مسئولان ارشد استان در کرمانشاه و دیدار با استاندار و نماینده ولی‌فقیه این استان گفت: بازدید نماینده ولی‌فقیه و استاندار و جمعی از مسئولین از مناطق زلزله زده و دیدار با استاندار و نماینده ولی‌فقیه استان کرمانشاه جهت تسکین دردها و کمک به مردم زلزله زده بود .

کلانتری عنوان کرد: مسئولیت تعیین خسارت زلزله زدگان استان با بنیاد مسکن است و دستگاه‌ها برای کمک به بنیاد مسکن در جهت تسریع در فرآیند تعیین خسارات اقدام کنند.

مردم کمک‌های خود را در اختیار ارگان‌های دولتی قرار دهند

مهندس «احمد کرمی» مدیر کل مدیرت بحران استانداری ایلام نیز در این نشست اظهار کرد: هم استانی‌های نوعدوست همکاری لازم را با دستگاه‌های دولتی در خصوص کمک رسانی به زلزله زدگان داشته باشد .

کرمی در این خصوص با تأکید بر پیگیری مشکلات و خسارات وارد آمده به زلزله زدگان استان ایلام، افزود: در این خصوص باید مسائل و مشکلات مدنظر باشد و در این خصوص در آینده نزدیک اطلاع رسانی صورت می‌گیرد .

وی با اشاره به کمک‌های بسیار خوبی که مردم نوع دوست استان ایلام به مناطق زلزله زده انجام دادند، اضافه کرد: از مردم عزیز استان می‌خواهم کمک‌های خود را در اختیار دستگاه‌ها و ارگان‌های دولتی به صورت متمرکز قرار دهند تا بتوانیم برای توزیع مناسب و عادلانه کمک‌های مردمی به مردم زلزله زده استان کرمانشاه انجام دهیم.

مردم تا پایان آذرماه درخواست‌های خود برای جبران خسارات زلزله تحویل دهند

مهندس «فریادرس شهبازی» مدیر کل بنیاد مسکن استان ایلام نیز اظهار کرد: مردم استان ایلام از دوم تا پایان آذرماه سال جاری می‌توانند درخواست تعیین خسارت منازل خود را به بنیاد مسکن تحویل دهند .

شهبازی در این خصوص ادامه داد: طبق دستورالعمل ارسال سازمان مرکزی فقط ساختمان‌هایی که حداقل تا 30 درصد نازک کاری آن خسارت دیده مشمول پرداخت خسارت خواهند شد .

وی به مردم توصیه کرد: مردم در تحویل درخواست‌های خود عجله نداشته باشند و تا پایان ماه فرصت تحویل درخواست‌ها وجود دارد .

مدیر کل بنیاد مسکن استان ایلام خاطر نشان کرد: متقاضیان باید مشخصات کامل خود و آدرس و کدپستی خود و موضع خسارت دیده و همچنین عکس موضع خسارت دیده را در اختیار بنیاد مسکن قرار دهند.

902/900

کد خبر: 872582

وب گردی

وب گردی