هویت کلید واژه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: هویت کلید واژه سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش است و برگزاری چنین همایش‌هایی، اهداف و کارکردهای هویت در این سند را مشخص می‌سازد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل ازفارس، مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در مراسم اختتامیه همایش تبیین نقش مدرسه در شکل‌گیری هویت ایرانی اسلامی که در بیت حضرت امام خمینی(ره) در خمین برگزار شد، اظهار داشت: نهادینه کردن مبانی هویت برای دانش‌آموزان نیازمند تعادل‌بخشی و ایجاد توازن در شناخت ابعاد چهارگانه هویت در کشور است.

وی افزود: ابعاد چهارگانه هویت شامل هویت ایرانی، هویت اسلامی، هویت جهانی و هویت محلی است که با یک شیوه تربیتی تدریجی در مدارس از سوی معلمان برای دانش‌آموزان باید تببین شود.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: هویت کلید واژه سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش است و برگزاری چنین همایش‌هایی، اهداف و کارکردهای هویت در این سند را مشخص می‌سازد.

نوید ادهم بیان کرد: یکی از آسیب‌های هویت در عصر کنونی نبود تعادل و توازن در تبیین ابعاد چهارگانه هویتی است و نگاه مثبت به گذشته و امروز تاریخ جامعه ایران و دوری کردن از افراط و تفریط در شناخت هویت ایرانی کاهش آسیب پذیری در این حوزه را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: بیان و ترویج درست و مناسب مبانی هویت در مدارس باید به گونه‌ای باشد که دانش آموزان به باورهای دینی وفادار و گذشته تاریخی خود را با افتخار بپذیرند و این توانایی را در خود ببیند که با فرهنگ عصر امروز بتواند زندگی کنند.

نوید ادهم عنوان کرد: ترویج و انتقال دقیق مبانی نظری هویت فرهنگی و ایجاد نگرش مثبت به منظور برخورد با بحران هویت و هویت زدایی از راهکارهای مهم تقویت تعلق هویتی در دانش آموزان است و باید توجه کرد که ساخت مدارس در این مهم تاثیرگذار است به طوری که طراحی مدارس باید هویت‌دار و از یک طرح ایرانی و اسلامی برخوردار باشد.

706

کد خبر: 872613

وب گردی

وب گردی