تامین وسایل گرمایشی مهمترین نیاز زلزله زدگان/تدابیر در نظر گرفته شده برای بارش باران

فرماندار قصر شیرین آخرین وضعیت زلزله زدگان در قصر شیرین و امداد رسانی به آنها را تشریح کرد.

فرامرز اکبری فرماندار قصرشیرین درباره آخرین وضعیت اسکان زلزله زدگان این منطقه در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز، گفت: مشکل اسکان موقت تا حدود زیادی حل شده است اما نه کاملاً ،مردم در چادرها اسکان یافتند. شرایط اقلیمی قصیر شیرین به گونه‌ای است که مردم اگر پتو و وسایل گرمایشی داشته باشند می‌توانند صبر کنند چون هنوز در منازل هم کسی سیستم گرمایشی‌اش را روشن نکرده است.

تدابیر لازم برای بارش باران/برای پوشش چادرها نایلون توزیع می کنیم

وی افزود: در بیرون از منازل هوا سرد است و امشب و فردا نسبت به توزیع نایلون برای پوشش چادرها اقدام می‌کنیم و نمی‌گذاریم برای مردم مشکلی پیش بیاید. تا به اینجا هم بخش عظیمی از مشکلات را پشت سر گذاشته‌ایم و در حال حاضر به اوضاع مسلط هستیم. بحرانی پیش آمده است و سه، چهار شهر استان را درگیر کرده است و بخشی از استان به هم ریخته است، ما هم در حال مدیریت بحران هستیم و امیدواریم که در صورت بارش باران برای مردم مشکلی پیش نیاید.

زمان شروع پرداخت وام را به مردم اطلاع‌رسانی خواهیم کرد

فرامرز اکبری درباره زمان پرداخت وام از سوی دولت و ارگان های مردم نهاد گفت: دولت تصویب کرده است که یک بخشی از وام و تسهیلات را برای بازسازی منازل زلزله زده به مردم پرداخت کند و یک بخشی هم به صورت بلاعوض به مردم کمک شود.

وی در این خصوص که برخی گفته اند از فردا پرداخت وام آغاز می شود گفت: پرداخت وام از فردا را تکذیب می‌کنم چون هنوز برآورد خسارتی نکرده ایم که بخواهیم به مردم پول پرداخت کنیم .بعد از برآورد میزان خسارت پرونده تشکیل می‌شود و معرفی می‌شوند به بانک و زمان شروع پرداخت وام ها را به مردم اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

فرماندار قصر شیرین در ادامه گفت: منازلی که تخریب شدند و نیاز به بازسازی دارند و باید ازنو ساخته شوند در این دو، سه ماه زمستان اسکانی برای مردم باید قرار دهیم که بتوانند در آن دوام بیاورند. قطعاً در این شرایط تعبیه کانکس را در نظر خواهیم داشت که اگر زمان بازسازی منزلشان طول کشید در سختی قرار نگیرند.

بیشترین نیاز زلزله زدگان تامین وسایل گرمایشی است

وی خاطر نشان کرد: درخواست اصلی ما از مردم و ارگان‌ها برای کمک به زلزله زدگان وسایلی از قبیل نایلون برای چادرها، پتو و وسایل گرمایشی، موکت و سیستم گرم کننده مثل والر است. هنوز در این بخش مشکل داریم و بیشتر کمک‌ها و خدمات خیرین معطوف در ارسال خوراکی و آب شده است. در حال حاضر نیاز به آب کاملاً رفع شده است و فعلاً آب نمی‌خواهیم و به جهت تامین غذا هم شرایط خوبی داریم و بیشترین نیاز ما همان بحث وسایل گرمایشی است.

مردم کمک هایشان را از طریق سازمان ها به زلزله زدگان ارائه دهند

اکبری بیان کرد: درخواست ما از مردم عزیزمان این است که، کمک‌هایشان را از طریق دولت، فرمانداری، هلال‌احمر و به صورت ساماندهی شده و کانالیزه ارایه دهند.

فرماندار قصر شیرین تصریح کرد: متاسفانه بعضی از کمک‌های خودجوش مردمی به صورت حضور مستقیم آنها در بین مردم زلزله زده است که ممکن است به صورت ناهماهنگ خدمات رسانی شود. در این امر چون چیزی را وقف می‌کنند که باید حتماً به دست نیازمندش برسد ما مکلفیم که اینها را حتماً به دست مردم برسانیم. مردم یقین داشته باشند که حتماً کمک‌هایشان به دست مردم نیازمند خواهد رسید و بهتر است که کمک ها تحویل هلال احمر شود که با شیوه صحیح توزیع شود .

در مسیر قصر شیرین ترافیک روانی جاری است

وی در پایان گفت: در حال حاضر نیز در مسیر قصر شیرین ترافیک روانی جاری است و برای امدادرسانی در مسیر جاده‌ها مشکل خاصی وجود ندارد و کمک‌های مردمی و نهادهای مختلف تا این لحظه بدون هیچ مشکلی به دست ما رسیده است.

خبرنگار: ندا فراهانی

کد خبر: 872620

وب گردی

وب گردی